Buran chronograaf limited edition

Deze Limited Edition (Nr. 421/999) Buran (Russisch voor ‘sneeuwstorm’) chronograaf combineert een 24-uursfunctie, die als regulateur wordt weergegeven, met een chronograaf. Deze unieke combinatie van complicaties komt niet veel voor en is slechts in enkele referenties geleverd. Deze horloges komen niet vaak te koop vanwege de gelimiteerde oplage. Dit is dus de uitgelegen kans om een stukje Russische horlogehistorie te bemachtigen!

De kast draagt groter dan z’n 38mm breedte op papier doet vermoeden. Dit komt door de uitstekende lugs, pushers en grote kroon. Het handopwinduurwerk zorgt ervoor dat de hoogte van de kast beperkt blijft, met een zeer draagbare 13mm. De uitstekende lugs met zichtbaren schroeven, en de coin edge- bezel, zorgen voor een stoere uitstraling.

Het handgewonden 31681-uurwerk beschikt over 25 jewels, een 24-uursaanduiding, een regulateurfunctie én een chronograaf. Het uurwerk is een door Poljot ontwikkelde aanpassing op haar bekende 3133-werkpaard.
Het aflezen van dit uurwerk vereist een korte gewenning, maar maakt dit een uniek horloge - met een zeer zeldzaam uurwerk.
Deze zeldzaamheid vertaalde zich ook in kostbaarheid. Dit waren de duurste 24-uurshorloges van Russische makelij en ze zijn qua afwerking ver verheven boven de gemiddelde Poljot (in ieder geval de modellen die ik heb gehad).

Het horloge wordt geleverd op een origineel Poljot 20mm zwart lederen band met stalen vouwsluiting voor extra comfort en veiligheid.

Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is):

Merk en model: Buran Limited Edition
Diameter: 38mm
Leeftijd: jaren 90/2000’s
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: 09-2020
Papieren, doos en eventuele accessoires: originele band
Verzendkosten of afgehaald: in overleg
Conditie (krassen, werking etc): uitstekend. Geen gebruikssporen eigenlijk. Uurwerk functioneert ook prima.
Soort uurwerk en kaliber: poljot 31681
Vraagprijs: 495 euro

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

5 likes

475,- voor dit bijzondere horloge

Prijs naar 450

Omhoog voor dit speciale stuk :arrow_up:

Een weinig voorkomend robuust uurwerk met unieke complicaties. Dit horloge is een eye-catcher binnen iedere collectie…

Deze is er nog!

425,-

400 euro voor een regulateur chronograaf in nieuwstaat

375 euro,- voor de chronograaf

Nog een upje voor deze chique-stoere Rus