Cartier only (Deel 1)

Maar eens wezen passen. De medium echt veel te klein.
De large ben ik nog niet over uit.

4 likes

Medium veel te klein? Heb je toevallig daar ook foto’s van gemaakt? Wat ik hier nml op de foto’s zie vind ik erg groot op jouw pols.

2 likes

Foto toont altijd groter hé.

Ik heb een 17cm pols en ik vind de medium ook klein, de large was zeker ook ok. Alleen vind ik klein mooi, een ander vindt dat misschien niet. Eeuwige discussie :blush:

De universele maat voor iedereen zou 37,5 zijn! Maar dan is hij weer niet klein en ik vind klein mooi :wink:

3 likes

Klopt ook. We willen altijd gaan voor perfectie als liefhebbers en smaken verschillen nu eenmaal.

1 like

Foto’s zijn echt een bitch inderdaad. Telkens twijfelde ik bij het zien van foto’s. Zo klein is de medium toch niet? Totdat ik hem bij de AD weer eens om mijn (18cm) pols had. Uiteindelijk toch voor de large gegaan.

3 likes

Nee helaas niet :frowning: maar fotos vertekenen inderdaad.
Het leek alsof ik mijn vrouw haar horloge om had haha.

1 like

Je telefoon maakt foto’s met een +/- 26mm lens, waardoor je de vervorming krijgt bij wristshots en je horloge groter lijkt. Heb je een telefoon met meerdere lenzen, probeer dan eens de ‘telelens’, of hou je telefoon verder van je pols.

Mijn pols is ook 17cm en ik verkies bij de Santos toch de medium versie. Misschien omdat het klassieke design voor mij beter werkt in een kleinere versie. De grote is me wat te bruut. Maar smaken verschillen :grinning:

5 likes

Staal met blauwe bandje.

1 like

Hier idem en nog geen moment spijt van ondanks ik meestal grotere horloges draag.

De medium is wat mij betreft hoe het heurt.

2 likes

En hoe zit dat met de Dumont? Hier lees je vaak over dat de L (de middelste maat) the way to go is.

Zelf heb ik de large Dumont gekocht met een 17cm pols. De XL vond ik voor het ontwerp wat groot tonen, maar smaak is natuurlijk persoonlijk.

2 likes

Zelf nog nooit gepast helaas.

1 like

Ja ik heb net kleiner dan 17cm en had ook L verwacht. Jou staat ie goed die L! :+1:

Is die van jou staal of two tone? Kan het op de foto’s niet zo goed zien. Lijkt staal met zwart leren band. Dacht dat hij verkocht werd met een blauwe band.

1 like

Het is een stalen L met blauwe alligator inderdaad. Het blauw is zo donker dat het zwart lijkt op veel foto’s. Prettig bandje overigens en nog geen aandrang gehad om deze te wisselen.

2 likes

Hier komt het blauw iets beter uit.

13 likes

Mooi man! Die sunburst is ook tof.

Ben ook wel benieuwd naar die two tone :thinking:

1 like

Domme vraag… Heeft Cartier alleen vierhoekige horloges? En zo ja, zit daar een bepaalde idee achter? Excuses voor mijn onwetendheid!

Neen, hoor. Ze hebben ook de ‘ronde’ en de ‘ballon bleu’ om maar 2 voorbeelden van ronde horloges te noemen. Het is natuurlijk zo dat Cartier gekend staat vanwege de afwijkende kastvormen.

1 like

Google bijvoorbeeld ook “Cartier Crash”.

1 like

Avondje opera met tank.

26 likes