Casio Edifice, kwaliteit? Aanrader?

Dank je voor de tip.

1 like

Hij is binnen, mooi horloge:

9 likes

Mooi! Veel plezier ermee :slightly_smiling_face:

Thanx

1 like

Gefeliciteerd. Mooie kleur hoor! Ik heb er ook even naar zitten kijken, want het is een mooi ontwerp en een geweldige prijs. Maar die omtrek gaat echt niets worden op mijn kinderpolsjes.

Wat wordt nummer 4 nou?

Mooi hoor, fraaie groen dial met opgelegde indices. Veel plezier ermee

Bedankt iedereen. De band is alleen 1 schakel te groot. Mijn Seiko’s passen zo zonder een schakel eruit te halen. Welke tool raden jullie aan en waar het beste te koop?

1 like

Watch :sweat_smile: and learn

Hoe kort je een horlogeband in met de juiste tool

2 likes

Prima instructie video behalve dat de beste man geen enkele bescherming tegen krassen gebruikt. Ik leg altijd een doekje neer waar ik op werk.

1 like

Goeie toevoeging :ok_hand:t2:

1 like

Ook geen kunstof hamer.
Niet vergeten pins met kraagje.

Soms zijn de kraagjes een millimeter groot.
( Seiko en Citizen )

1 like

Hele goede aanvulling. Crime zijn die dingen! Mijn Frederique Constant heeft die ook, maar dan een halve cm lang en die raak je niet zo snel kwijt.

Volgens mij kan @RonnieB erover meepraten dat je die kleine kraagjes niét moet kwijt raken (ik ben er al een verloren bij een Citizen). Volgens mij is de officiële naam pin and collar.

2 likes

Breek mij de bek niet open. Maar: als het een keer fout is gegaan, dan weet je hoe het niet moet. :wink:Kraagjes zaten een levertijd van twee maanden op :man_facepalming:t2:

Gelukkig hebben Casios armbanden daar geen last van.

1 like

Gelukkig.

Poah, bij het inkorten van de band van mn Citizen ben ik ze ook kwijtgeraakt. Echt, geen flauw idee waarom het pinnetje niet bleef zitten :smiling_face_with_tear: Stuk of 3 van die dingen kwijt hahah. Sindsdien check ik beter wat voor band het is :grin:

2 likes

Al doende leert men.
Het overkomt ons allemaal in den beginne. :+1:

1 like

Bandje ingekort. De Casio zit nu perfect, hieruit blijkt dat Casio grotere banden maakt dan Seiko. Ik vind de kwaliteit van de Casio wel een stuk minder dan mijn Seiko’s.

1 like