CasiOak / GA-(B)2100 / GM-2100 only

CasiOakraïne skeleton vandaag :laughing:
Van zodra dat gedoe in Oekraïne gedaan is, ga ik deze mod eens testen.


5 likes

Ahh, heb je nog even geduld? :grimacing:

2 likes

The New-And-Improved G-Shock ‘CasiOak’ (Live Pics & Pricing)

8 likes

De Bluetooth functies spreken me wel enorm aan

Iemand deze mod al gezien of toegepast??
Heb er net eentje besteld met een zwarte bezel.

1 like

8 likes

Ik vind het idee wel gaaf maar ik vraag me af hoe de kwaliteit is. Heb een keer zo’n stalen camomod voor de 5600 besteld en die was best goed. Ben wel benieuwd.

1 like

Ik ben er niet zo’n fan van to be honest. Neemt het speciale van de originele vorm weg… ronde kasten zijn er genoeg…

Ik ga voor de zwarte, de huidige staat ondertussen te koop…

Vraagje: ik heb al 7 maanden de GM2100 2AER en ben er zeer tevreden mee als daily beater. Alleen zou ik graag de strap vervangen voor een nylon of canvas versie. Als ik op google kijk voor een strap adaptor, vind ik alleen maar versies voor de GA modelen en niet de GM.

Past een Adaptor voor een GA model ook op mijn GM versie? Of weten jullie ergens een adaptor te vinden voor de GM? Of is dit model te nieuw, dat ze hier nog niet zo veel voor hebben!!

1 like

Heb de stoute schoenen maar aangetrokken en een setje adaptors voor de GA2100 besteld. Ook de verkoper wist niet of hij zou passen op mijn GM2100, maar ik mocht het terug sturen als het niet zou werken. Vandaag de set ontvangen, samen met een Nato strap van de site sponsor. Het eindresultaat is op de foto’s te zien, ze sluiten prima aan en heb het binnen 5 minuten gemonteerd mede door de “quick release pins”

Hierbij nog een link naar het setje, als andere met een GM-2100 AER dit willen doen:

5 likes

Ik heb deze ook. Top dingen. Veranderen het horloge compleet!

Ja ben er blij mee!! Op zich is de rubberen band die erbij zit wel goed, alleen kwamen de gaatjes niet goed uit. Waardoor hij te los of te strak zat. Deze Nato band zit uitstekend met de adapters!!

1 like

6 likes

Hij is binnen. Kwaliteit is verassend goed. Clasp is milled stainless dus niet van dat goedkope gedrukte metaal. Bezel is ook bruikbaar. Klikt helaas niet, maar draait beide kanten op. Met 46mm is het een flinke jonge, maar past goed op mijn pols. De bezel heeft ook een beetje een overhang. L2L zit hij op 56mm.

Bij deze fototjes en GIFje.

GIF-220509_110249

10 likes

Bedankt voor de link. Direct ook een setje besteld.

Wat voor bandje heb je er nu bij?

Goed om te horen dat er mensen profijt hebben van deze link, heb ik hem niet voor niets geplaatst!!

Het bandje op de foto is deze: https://www.horlogebanden.com/two-piece-raf-nato-nylon-strap-navy-blue/?classid=22+mm
Met m’n pols van 17cm kwam ik net 1 gaatje kort, maar bij dit materiaal kon ik er makkelijk één bij maken. Vond hem bij het laatste gaatje net iets te los zitten, andere vinden dit mischien wel prettig!!

Het delen van experimenten en vondsten is een zeer nuttige functie van HF. Zo help je elkaar. En dat wordt gewaardeerd.

Is het bandje dan juist te kort of te lang? Ik heb 20cm polsen. Te lang voor jou zou dus mooi zijn.

Met jou 20cm polsen moet het wel goedkomen, dan hou je nog wel 1 of 2 gaatjes over. Dus dan is hij voor mij dan te lang (heb me nog niet zo heel erg verdiept in al die horloge termen)

Het bandje van de Nomos die ik afgelopen weekend gekocht heb, kwam ook net één gaatje tekort richting de kast om niet al te los te zitten. Nu was daar wel een kortere variant voor te bestellen, waarbij de gaatjes wat dichterbij het horloge zitten (is onderweg). Bij de Nato band van m’n G-Shock, kan ik geen korte of lange variant ontdekken.

Nu heb ik met mijn 17cm polsen toch ook niet de kleinste diameter, dus vind het wel bijzonder dat ik al gaatjes tekort kom bij deze twee banden. Er zijn toch genoeg mensen met een pols van 14 tm 16cm, die zouden zelfs 2 of 3 gaatjes tekort komen. Toch wel bijzonder dat de fabrikanten daar niet aan denken, bij de orginele rubberen band van G-Shock hou ik wel 2 to 3 gaatjes over.

Top, bedankt voor de info. Ik kan het bandje dus gerust bestellen.
De 2100 heeft al een aardige L2L, en daar komen de adapters nog eens bij. Tekort leek al onwaarschijnlijk, maar beter zeker weten.

Vind het mooi, maar heeft niets meer casioak te maken.

1 like