Christopher, 2dehands.be PAS OP SCAMMER

Chistopher zet horloges te koop met een ‘te goede’ prijs.Altijd met een mankementje of een onderhoudje nodig.

Evenwel zegt hij na contact verhuisd te zijn naar het buitenland en van daar wel op te zullen sturen.
Trap hier niet in. Dit is een oplichter!

3 likes

Zijn hij en Peter dan niet dezelfde personen?

Good thinking Sherlock!

3 likes

Dat is zeker, echter dacht ik om toch maar beiden te vermelden en waar te schuwen voor de minder ervaren marktplaatser.

Aangezien ik de heren al een maand of 2 rapporteer onder verschillende usernames dacht ik om het via hier wat kenbaarder te maken.

Chris.Peter70@Hotmail.com gebruikt de scammer.

Hij heeft al in: Berlijn, Rome en een boorplatform in de Noordzee gezeten :cry:

1 like

Lap, daar gaat die airain type 20 hé ghentwatch :confused:

Het is zodanig een reflex van elke dag de sites af te lopen dat ik gewoon direct mail; Ík heb onbewust al gestuurd naar hem voor deze horloges. (elke keer vergeet ik dat het dezelfde asshole is)

• Breitling LIP Navitimer
  • Airain Type 20
  • Doxa Sub300T
  • Zenith-Movado Super SubSea
  • Tudor Monte Carlo
  • Rolex 6694 precision

Je kan je mijn gigantische irritatie wel inschatten als ik dan zie dat ik het weer naar hem heb gestuurd.

Hij had ook een keer een Military Lemania single push chrono… Was er bijna ingetrapt. Hij woonde toen in Rome…

Bijna ingestonken, hij verkoopt nu ook een Curta (mechanische handrekenmachine uit de jaren 50/60.

Woont zogenaamd in België, en zogenaamd net verhuisd naar Rome. Geld overgemaakt naar IBAN, bleek het zogenaamd het verkeerde nummer, omdat zijn schoonzoon het verkeerde nummer zou hebben gegeven. Het geld is teruggestort. Nu het verzoek het over te maken naar het ‘juiste’ IBAN. Nu opeens de email ondertekend door ene Patrick Besse (de schoonzoon?). Overigens vragen ze ook om een ‘invoice’. Raar dat een verkoper een inkoopfactuur van de koper zou moeten willen hebben.

Ik geloof er geen snars meer van. Ik hou er sterk rekening mee dat die 425 euro die dus heen-en-weer geboekt is van een italiaanse rekening, vroeg of laat weer alsnog teruggeboekt wordt door de bank… Laat ik me het geld geen twee keer afhandig maken.

Zelfs al is het geen oplichter, het verhaal is gewoon veel te vaag om met vertrouwen zaken te doen op deze manier.

Deze brave adverteerder heeft een prachtige aanbieding, echt veel te mooi om waar te zijn.

Het gekende verhaal. In België gewoond maar nu terug verhuisd naar Engeland. Het horloge is nog te koop en het kan verstuurd worden. Hij wil zelfs de verzending betalen…echt een vriendelijke man niet waar.

http://www.2ememain.be/bijoux-montres/montres/autre/vintage-omega-speedmaster-pree-moon-279157042.html?utm_campaign=link_advertentie&utm_source=ad_reactie&utm_medium=email

Volgens mij ik heb ooit met dezelfde persoon contact gehad.
Ik ben/was een fanatiek fietser met een zwak voor Campagnolo. Volgens mij heeft dezelfde persoon ooit een vintage 50th anniversary campa record set aangeboden. Ook toen adverteerde hij met mooie foto’s en hetzelfde verhaal.

Afblijven is de boodschap ! Wel prikkelend als je de advertentie leest moet ik zeggen, gelukkig prik je snel door het verhaaltje.

Johan Marc Bailly is er ook zo een , verkoopt een Breitling Navitimer Heritage voor een te mooie prijs (1000€) Hij is een muzikant momenteel op tournee met de groep maar hij zal wel zorgen voor verzending op zijn kosten , 2 dagen bedenktijd wanneer je niet tevreden bent , enz. Als ik dan een mailtje terug stuur dat ik akkoord ga maar pas betaal als het horloge is aangekomen en heb gecontroleerd reageert ie plots niet meer.
Het is echt een pest op de verkoopsites…

Op 2dehands.be zijn alleen maar fakes en scammers…het is veel te moeilijk geworden om iets serieus te vinden.

Een paar dagen dat ik mijn Monaco gekocht had vond ik een op 2dehands.be met €1400 vraagprijs :scream:, dus ik heb inlichtingen gevraagd. Na een paar huurtjes krijg ik een reactie in het Frans (descriptie stond in het Nederlands) met de zelfde verhaal (hij was in Schotland deze keer). Terwijl was ik aan het te vermelden, heb ik een fout gekregen en de zoekertje was intussen al door iemand anders verwijdert.

Kan het verhaal van Rayput helemaal bevestigen mbt JohanMarc Bailly. Verhaal van muzikant met orkest in buitenland, opsturen via Fedex,…; ik was er bijna ingetuind voor de aankoop van een trombone die op 2dehands werd aangeboden onder een andere naam (dit maakte mij al wantrouwig) en ik daarna via googlen van zijn naam bij dit forum terecht kwam. Bedankt Rayput.