Chrono24 aankoop te vertrouwen?

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier op horlogeforum.nl. Ik heb een vraag aan jullie; ik wil graag een Longines horloge kopen als eerste “luxe” horloge. Nu heb ik er eentje al gereserveerd; een hydroconquest 41mm voor 900 euro nieuw, van een gecertificeerde verkoper uit Amsterdam. Hiervoor heb ik nog 3 dagen om te beslissen of ik het ga doen of niet.

Nu zie ik echter ook een Longines Conquest op chrono24 staan.

Bij het horloge lijken alle papieren te zitten en het is gaaf, maar ik weet niet of ik de verkoper kan vertrouwen. Het is een particuliere, niet gecertificeerde verkoper uit Rusland. Echter is hij al een tijdje actief op chrono24… In de privéchat heeft hij nog extra bestanden toegevoegd van de warranty kaart.

Ik vind de advertentie om eerlijk te zijn sketchy en ik durf het eigenlijk niet aan om deze aankoop te maken. Mijn vraag aan jullie: heeft iemand van jullie ooit een soortgelijke aankoop gedaan van een horloge? En is dat goed gegaan?

Ik vind het namelijk een erg gaaf horloge, maar ik wil natuurlijk niet opgelicht worden.

Thanks allemaal!

Eerste wat ik zou willen herhalen van de andere horlogeforum leden: koop de verkoper .

Met andere woorden doe alleen zaken met mensen die je vertrouwd. Zeker in dit geval waarbij dit je eerste luxe horloge is. Je weet nog niet waar je op moet letten en hebt wss geen garantie. Daarnaast kan er nog belasting overheen gaan.

2 likes

Ik zou zelf op mijn gevoel afgaan. Als je de advertentie niet vertrouwt en het voelt niet goed, niet doen.

“Mijn vraag aan jullie: heeft iemand van jullie ooit een soortgelijke aankoop gedaan van een horloge? En is dat goed gegaan?”

Resultaten uit het verleden geven geen garanties voor de toekomst…
Alleen als er hier mensen zijn die specifiek met die verkoper zaken hebben gedaan, zouden die iets zinnigs kunnen vertellen…
Je gebruikt zelf al termen als “sketchy”… lijkt me een (heel) duidelijk “stop hier, ga niet verder” geval.

Ik zou hier zelf een beetje huiverig voor zijn

Scheelt het zoveel dan met die nieuwe van 900 euro?

Ik ben voornamelijk op zoek naar een horloge van Longines met mechanisch uurwerk en saffierglas. Het horloge van chrono24 biedt dit ook (voor die 350 euro minder), maar deze aankoop is natuurlijk niet zo veilig als van de dealer uit Amsterdam.

De verkoper uit Rusland heeft trouwens ook E-bay en heeft hier sinds 2016 veel goede reviews gekregen voor zijn horlogehandel. Daarom vind ik het zo moeilijk.

Scheelt bijna €400…

De vraag stellen is hem beantwoorden.
In geval van twijfel, niet inhalen…

Heb via Chrono24 horloge recent bij particulier gekocht (met betaling via derdenrekening - betaling aan verkoper wordt door koper vrijgegeven).
Ook via berichten contact gehad. Samen met betaling via derdenrekening gaf dat voldoende vertrouwen.

Edit: deze verkoper biedt het niet aan met betaling via derdenrekening. Dan is de vraag… neem je de gok voor 555 euro

bij twijfel, altijd remmen :wink:

:point_up:

Bij twijfel niet doen.

Dit soort dingen gaan vaak goed maar in de overige gevallen ben je de sigaar

Hij kan gebreken hebben

Hij kan kapotgaan of verdwijnen tijdens het transport

Je spreekt geen russisch

Je weet niet waar je moet zijn om de koop eventueel te ontbinden

Maar wel een mooi horloge voor een scherpe prijs
Ik zou de gok gewoon nemen :sunglasses:

Maar hier moet toch belasting over worden betaald !!
Komt er nog iets van 25 % bij toch!
Dan is het toch niet interessant lijkt mij met alle nadelen van dien Garantie enz.

4 likes

Ongeacht wat of waar, als het niet goed voelt; niet doen.

Het is nog niet eens een gokje. Er staan teveel seinen richting rood. Een mooie kans grijpen is leuk, maar dit zou ik niet aandurven.

Of gas bij en er snel omheen?
Onder de noemer: remmen is angst

Ik heb ook een paar aparte rijopleidingen meegemaakt… nu kun je nog remmen, als je in de snelle bocht zit…beter niet doen.

nee nee, nog grotere kans op een ongeluk :eyes:

1 like

Ik zou ze beiden niet doen…
Voor de Rus zijn hierboven al genoeg redenen gegeven.

En vraag je af waarom je NA reservering alsnog verder bent gaan kijken :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Het al oude gezegde; klinkt het te mooi…