Chronometer (COSC certified) Only

Hallo allemaal,

COSC staat voor Contrôle Officiel Suisse des Chronomètres. Het is een Zwitsers instituut dat uurwerken/horloges test op nauwkeurigheid. Het horloge/uurwerk wordt onderworpen aan verschillende testen en moet een nauwkeurigheid van −4/+6 sec per dag hebben. Het schijnt dat slechts 3% van alle Zwitserse horloges COSC certified is.
Laat hier je Chronometer (COSC Certified) horloges zien. Ik trap af met mijn 4 COSC certified horloges: Rolex Submariner, Tudor BB58 Blue, Tudor Black Bay GMT en de Omega Seamaster Professional 300m…

Benieuwd naar jullie COSC horloges!

MvG Ralph

11 likes

6 likes

13 likes

11 likes

:sunglasses:

5 likes

Ja leuk, laten we eens een topic wijden aan een achterhaalde standaard voor Zwitserse horloges :face_with_raised_eyebrow:

9 likes

Zeer fraai duo! Echt fantastisch mooi!

1 like

Deze ook.

5 likes

Nice, wie maakt het ISO3159 topic aan?
O wacht, laten we METAS niet vergeten…

Hadde gij trouwens een tijd geleden niet een identiek topic aangemaakt? :joy:

2 likes

0 / +5

3 likes

4 likes

De nieuwe Speedmaster is inderdaad COSC certified (zelfs METAS). :sunglasses::+1:

Sea dweller is uiteraard ook cosc

4 likes

En de explorer 214270 mkII, zo maken ze ze niet meer tegenwoordig

7 likes

Mochten mensen zich hier niet thuis voelen, gelukkig heeft hij ook al een METAS topic gemaakt XD

2 likes

Nee inderdaad echt eeuwig zonde dat de 39mm eruit is gegaan bij Rolex. Zowel de Explorer als de OP 39. Zonde. Ik hoop dat de Explorer I ooit nog terug komt in 39mm…

1 like

Komt over een paar jaar wel weer terug, ze houden het graag aantrekkelijk bij rolex

11 likes

Leuk, weer een RLC topic!

Mijn NA loopt ook lekker op -3.

11 likes

Maar is niet COSC certified. Desalniettemin blijft de Hamilton Khaki Field Mechanical een waanzinnig horloge. Ik sluit niet uit dat deze nog een keer terug in de collectie komt…