Ciga Design Blue Planet Titanium & Blue Planet Gilding

Beste HF’ers!

Ik heb te koop, los van elkaar of als setje tegen een scherpe prijs; de CIGA Design Blue Planet Titanium & Blue Planet Gilding! CIGA Design is een ontwerpstudio uit Shenzhen, China welke in 2016 is opgericht en sindsdien behoorlijk extravagante horloges maakt, waaronder dus de Blue Planet series. Inmiddels zijn er drie versies; eentje in staal (heb ik niet), eentje in titanium (heb ik) en eentje in hoogglans zwart keramiek (heb ik dus ook). Ze doen al het design werk in-house, en voor deze horloges worden ook de uurwerken in-house gefabriceerd!

In 2021 heeft CIGA Design met de Blue Planet de prestigieuze GHPG gewonnen in de Challenge categorie, voor horloges onder de 3500 CHF. Dat was zeer onverwacht, omdat de GPHG over het algemeen vrij conservatief is.

Anyway, de Blue Planet is een bijzonder horloge ongeacht welke versie je hebt. Het hele horloge is bol-vormig, net als een in het water geslepen steen. Denk aan Ikepod, en je snapt het! De gebolde wereldbol draait in zijn geheel rond, met de windroos als urenaanwijzer die een vaste urenring volgt aan de uiterste rand van de ‘wijzerplaat’. Daartussen draait de minutenring, die per uur 390 graden aflegt, méér dan een volledige omwenteling dus. Het resultaat is dat je nooit de tijd op dezelfde plek hebt staan, best origineel toch?!?! Het is wel even wennen, moet ik eerlijk toegeven. In de foto hieronder is het bijvoorbeeld 01:26 / 13:36.

De ene versie is dus gemaakt in lichtgewicht titanium met een zilver-en-blauw-kleurig wereldbol, en de ander in gepolijst zwart keramiek met gouden elementen. De Blue Planet Titanium komt aan een zéér prettige blauw rubber band, maar bij de Blue Planet Gilding krijg je naast zo’n zelfde rubberen band in het zwart, ook een volledig keramische band! Maakt het plaatje echt compleet.

Het uurwerk is dus in-house vervaardigd, heeft een frequentie van 28,800vph en een gangreserve van 40 uur. Het is behoorlijk netjes afgewerkt en de zeldzame keren dat ik de horloges heb gedragen presteerde het prima.

Deze stijl is misschien niet voor iedereen, maar ik denk dat het concept super interessant is, en de uitvoering is meer dan goed. Ik bied beide horloges apart te koop aan (zie hieronder voor de vraagprijs per stuk!), maar ook in een eventuele combi-deal. De prijs voor beide horloges in één koop komen we vast wel uit.

Tot zover bedankt voor de aandacht, en hopelijk weet ik iemand, of twee mensen, blij te maken met deze hyper-originele horloges! Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

Merk en model: CIGA Design Blue Planet Titanium
Diameter: 46mm
Leeftijd: April 2023
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): April 2023
Factuur en/of certificaat: Nope, sorry!
Originele doos en/of eventuele accessoires: Yes, helemaal compleet!
Verzendkosten of afgehaald: Verzenden heeft de voorkeur!
Conditie (krassen, werking etc): Brand-spanking new! Green krasje gevonden!
Soort uurwerk en kaliber: In-house automaat
Vraagprijs: EUR 750 (nieuwprijs - EUR 1262)

Merk en model: CIGA Design Blue Planet Gilding
Diameter: 46mm
Leeftijd: Sept. 2022
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): Sept. 2022
Factuur en/of certificaat: Nope, sorry!
Originele doos en/of eventuele accessoires: Yes, helemaal compleet!
Verzendkosten of afgehaald: Verzenden heeft de voorkeur!
Conditie (krassen, werking etc): Brand-spanking new! Green krasje gevonden! Kan ook niet, want de kast is keramisch :wink:
Soort uurwerk en kaliber: In-house automaat, zelfde als in de Ti variant.
Vraagprijs: EUR 1000 (nieuwprijs = EUR 1999)

Wederom bedankt voor de aandacht, en vragen staat uiteraard vrij! Bieden ook, maar wel enigszins reëel natuurlijk :smiley:

Gr, Robin.

11 likes

Weer even onder de aandacht na de overstap naar de nieuwe server!! :pray:

En omhoog!!

Er wordt wat gesnuffeld en onderhandeld, maar nog geen deal te pakken. Wie durft?!?!

Wie maak ik blij met één van deze, of beide bijzondere horloges!!! Prijs is niet in beton gegoten…

Gr, Robin.

2 likes

Weer even onder de aandacht met deze bijzondere Ciga horloges :wink:

Gr, Robin.

En omhoog!!

Gr, Robin.

Weer eventjes omhoog. Wie kan ik blij maken?

Gr, R.

1 like

Nu de MeisterSinger verkocht is, ook deze maar weer even onder de aandacht :wink:
Vragen stellen, en een (net) bod uitbrengen staat uiteraard vrij!

Gr, Robin.

Ok, we zakken een beetje;

Titanium; 700 euro all-in
Ceramic: 950 euro all-in

Een bod doen, mits niet het vel over mn oren, mag natuurlijk altijd!!

Mvgr, Robin.

Nog steeds iets te hoog qua vraagprijs?? Een bod uitbrengen, mits netjes, mag natuurlijk altijd!
Vragen stellen ook!

Gr, Robin.

Weer even bovenaan de pagina…

1 like

Alright, volgende stap;

Titanium: 650 euro all-in
Ceramic: 920 euro all-in

Wie durft?!?!

Gr, Robin.