Citizen Promaster Hyper Aqualand (D201)

Dag!

Ik wil mijn bijzondere Hyper Aqualand graag ruilen voor een nette Duplex.
Mijn voorkeur gaat uit naar de versie met de blauwe wijzerplaat, uit deze serie:

image

Maar bied gerust een andere kleur aan.
Ik heb ook een zwak voor de JP2000…

Een ruil met gesloten beurzen geniet de voorkeur, ik schat in dat de waarde vergelijkbaar is maar ik ben best bereid wat toe te leggen op een bijzonder fraai exemplaar.
Een goed bod op mijn Hyper Aqualand mag ook, dan speur ik zelf een mooie Duplex op.

Deze Hyper Aqualand is opvallend fris voor zijn leeftijd!
Wat zeer oppervlakkige krasjes op het glas die alleen onder een bepaalde hoek in de volle zon te zien zijn. Ik kon ze niet op de gevoelige plaat zetten.
Geen deuken of krassen op de kast.

De band lijkt me origineel, maar de duikers-index is volledig verdwenen.

Diverse duikgerelateerde functies zoals een logboek, duikcomputer, dieptemeter etcetera.
Van origine zat er zelfs een dockstation bij waarmee je hem aan een PC kon koppelen om deze logfiles op te slaan!

Een druktestje is natuurlijk wél sterk aan te raden voordat je met je harpoen het Victoriameer in springt…

Hier het rijtje en de foto’s:

Merk en model: Citizen Promaster Hyper Aqualand (D201)
Diameter: Circa 42mm, de uitstekende delen niet mee gemeten.
Leeftijd: Naar schatting begin jaren ‘90
Papieren, doos en eventuele accessoires: Watch only.
Verzendkosten of afgehaald: Ophalen in Baarn of versturen.
Conditie (krassen, werking etc): Zeer netjes, gezien de leeftijd.
Soort uurwerk en kaliber: D201
Vraagprijs: NVT
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

1 like

Up!

Inmiddels ben ik natuurlijk zelf ook aan het speuren naar een fraaie Duplex.

Ik denk dat ik met zo’n €175,- een net exemplaar op de kop moet kunnen tikken, dus:
‘Te Ruil’ wordt ‘Te Ruil of Te Koop’ met een vraagprijs van €175,- of een acceptabel bod.

Oh, wellicht handig te vermelden is dat het rode lampje vijfmaal oplicht als je op de rechter pusher drukt. Als ik me niet vergis houdt dit in dat de batterij vol is.

Fijne zondag!

Up!

Gisteren een leuke Duplex op de kop getikt.

Daarom is de Hyper Aqualand niet meer te ruil, maar nog uitsluitend te koop.
Ik pas de vraagprijs aan naar het bedrag dat ik voor de Duplex heb betaald: €150,-

Up!

Inmiddels kan ik met zekerheid zeggen dat de Hyperland waterdicht is, en dat de duikcomputer werkt zodra hij met water in aanraking komt.
Hoe dan? Nou, men neme een emmer water…
(druktestje blijft natuurlijk wél aan te raden)

€150,- voor deze opmerkelijk nette (en best zeldzame) Hyper Aqualand, nú inclusief knaloranje Borealis-achtige rubberen band om op Koningsdag 2021 hé-le-maal de blits te maken!

Verkocht buiten HF, bedankt!