Collectioneurs van horloges in de originele doos

Ik zie hier vrij weinig forumleden die hun horloge met doos uit hun collectie laten zien.
Jammer hoor. Het is toch immers een ultiem item in ieders collectie.
Ik laat hier nog maar eens een item zien uit mijn collectie zakhorloges met bijbehorende doos.
Voor zakhorloge collectioneurs is een opberg resp. show doos immers een optimaal verzamel object, althans dat vind ik.

Deze Movado zit in een fraaie show doos met een extra over-doos.

23 likes

Ik vermijd altijd bewust vintage horloges waar de doos nog bij zit. Ik snap de charme, maar je betaalt er altijd de hoofdprijs voor en dan heb ik weer zo’n sta-in-de-weg waar ik helemaal niks mee doe. :face_with_raised_eyebrow: :grin:

1 like

Ja, dat is juist, maar ik zoek net zolang totdat ik er een tegenkom die wel betaalbaar is.

Kan je mij overigens een foto sturen van dat tandwieltje waar de tap bv van is gebroken. Ik heb nog veel van dat soort uurwerken liggen.

4 likes

Ik zal ze even in een pb sturen :+1:

Het hoeft niet altijd de hoofdprijs te zijn. Ik heb me laatst een Doxa gekocht (Is nog onderweg, volgende week verwacht ik hem), waar de originele doos nog bij zit. Het horloge is uit de jaren 50, wat het voor mij al bijzonder maakt, dat die er nog bij is. En daar hoefde ik echt niet de hoofdprijs voor te betalen…

3 likes


:star2::star2::star2:

40 likes

Kijk, dat zijn de leuke koopjes. Ben benieuwd. Laat maar zien als het is aangekomen

Dit zou hem moeten zijn:


Maar uiteraard volgen volgende week live foto’s…

14 likes

20 likes

Die band in de doos is volgens mij eigenlijk voor een Tissot Seastar? Of is dit ook origineel zo?

Deze is origineel je kunt het uurwerk wisselen van band

15 likes

Wat een juweeltjes komen hier voorbij!

Voor mij hoort bij een beetje horloge ook een mooie verpakking. Zo jammer dat hier steeds minder aandacht voor lijkt te zijn. Ik heb ook graag het plaatje compleet. Mooi horloge, leuke doos, papieren.
En dat is bij vintage een stuk moeilijker.

1 like

Heel gaaf.

Ik moest aan deze denken;
afbeelding

7 likes

Mijn Wittnauer compleet met box

26 likes

Titanium Citizen Aqualand CO28 uit 1990 met originele doos, fles, plastic zak, 2 banden, verlengstuk voor over het duikpak, gebruikshandleiding, garantie certificaat, 2 labels en de instructie om het horloge in de fles te stoppen (dit laatste waarschijnlijk voor minder snuggere duikers).

23 likes

Fantastische set :hugs:

1 like

Geen horloges en ook niet zo’n mooie doosjes als hierboven, maar ik ben er toch blij mee!


En nog wat losse doosjes waarvan de inhoud in de vitrinekast hangt:

24 likes

Deze bijna vergeten, ook erg leuk vind ik!!


26 likes

Leuk! Een auto rally set? Of voor lopende band timing in fabrieken denk ik nu. :thinking:

1 like

Daar werden ze ook voor gebruikt volgens mij, maar, voor zover ik weet, ook voor het controleren van allerlei processen in de industrie etc. Niet perse rally dus…

1 like