Collectioneurs van horloges in de originele doos

Prachtig al die mooie combinaties van mooie horloges in hele mooie cassettes of etuis of hoe zal ik ze noemen. Te mooi voor het woord ‘doosje’.

Maar het kan niet altijd kaviaar zijn. Zoals bijvoorbeeld deze oude Newmark dame uit Engeland.
Geloof het of niet maar deze kwam tot mij (in een junk lotje) in haar originele doosje! Tevens met het originele garantiebewijs en een reparatie reçu.
Jaren '50… Engeland was failliet…

Het oude dametje wil helaas niet lopen en bevindt zich daarom momenteel ter reparatie bij @Climholland die probeert haar weer tot leven te wekken.
Er is een donor exemplaar onderweg uit Engeland, maar de levering laat nog even op zich wachten.
Standard Economy Mail uit het Verenigd Koninkrijk is ook heden niet meer wat het misschien ooit geweest is. Met de komende ontwikkelingen m.b.t. Brexit zal het er wel niet beter op worden vrees ik.
Back to the fifties… or worse…

17 likes

Educatief kinderhorloge van Kelton gewoon in het zakje :wink:


1971 en 643 Belg. Frank = ong 16 €

13 likes

Ja zo ging dat! Vroeger? Nee hoor dat doen ze zo vanuit China nog steeds. Alleen niet meer met zo’n mooi merklabeltje er aan. Zelfs dat kan er tegenwoordig niet meer van af.
Vroegah was alles betah. :cry:

Ik kreeg een tijdje geleden wel deze mooie ongebruikte, echt nieuwe Indiase HMT opgestuurd vanuit Japan. Een particulier, was zelf vulpenverzamelaar, zo heb ik 'm ook, via Ebay, leren kennen. Hij wilde deze HMT (+ een andere) wel aan mij verkopen. Ooit door zijn vader uit India, waar hij veel zaken deed, meegenomen.
De twee HMT’s kwamen dus nu eens niet in keukenpapier en plastic bubbels gewikkeld, maar in twee mooie houten doosjes. Niet de originele doos dus en ik betwijfel of HMT überhaupt wel fatsoenlijke doosjes had. Nooit een gezien. Maar deze was leuk genoeg om te bewaren en hier, voor de foto nog weer even in elkaar gezet, zoals het ongeveer binnenkwam. Dit ene doosje heb ik nog, het andere is weer een keer weggegeven met, uiteraard, een horloge er in.

9 likes

De Japanners zijn daar heel goed in.
Ik heb ooit eens in Kyoto in een klein winkeltje wat bonsai gereedschap gekocht voor een xxx en drie knikkers.
De verkoper was daarna zeker een kwartier bezig met doosjes, kussentjes, papier en touwtjes. Alles van de mooiste soort.

4 likes

Klopt! Ik zelf ben, helaas, nooit in Japan geweest, maar Mevr. Lexaf en ik krijgen af en toe wel eens een klein cadeautje van kennissen die er wel waren. Zelfs de eenvoudigste toeristen dingetjes zoals een pakje met 2 setjes eetstokjes, worden prachtig verpakt in doosjes met lintjes etc. Heerlijk om zoiets te krijgen.

3 likes

Wat een prachtige set!!

1 like

Ja dit is een Italiaanse set. Uit 1970

Ik heb ook het horloge en de doos :wink:

Deze werd vroeger in ons fabriek gebruikt om snelheden van lopende onderdelen te meten.

18 likes

Erg leuk :ok_hand:

Hier nog een paar

Een Kienzle zakhorloge zelfs nog in het cellofaan zakje

En enkele Pontiac horloges

grafik

grafik

De volgende zelfs met de omdoos

30 likes

Hereniging

Ruim een week geleden maakte ik hier in het Vintage Forum een topic waarin ik een aantal van de (min of meer) vierkante horloges in mijn collectie liet zien.

Een daarvan was mijn vierkante Monté dresser.

Enige dagen later kwam er een reactie van @Domega, met deze foto’s van een doosje wat ie tussen zijn horlogespullen nog had liggen. Alleen een doosje, geen bijbehorend horloge…



(foto’s Domega)

Nadat ik hem had laten weten dat ik het wel een erg leuk doosje zou vinden om mijn exemplaar in op te bergen bood hij het mij spontaan als geschenk aan.
Vanmiddag, vlak na lunchtijd plofte er iets op de mat:
Het Monté doosje van Domega!

Hieronder het resultaat van de hereniging van mijn Monté dresser met, naar ik mag aannemen, het model doosje waarin ooit ook dit horloge geleverd had kunnen zijn door de firma die dit merk destijds op de markt bracht in de jaren '60; de Fa. Koster uit Amsterdam.

Domega, bij deze: zeer hartelijk bedankt! Ik ben er blij mee!

24 likes

Toffe actie van @domega en leuk om die twee samen te zien, op ieder potje past een… ehm :wink:

5 likes

Het is weer eens tijd om de topic horloge met doos naar voren te halen.
Hier laat ik een Benrus zien met bijbehorende doos.
Deze manufactuur wordt op het HF niet veel getoond.
Zonde want het is ook een van de betere merken, wat onbekend bij veel forumleden maar mag er zeker zijn.

30 likes

Ik gebruik de digitale versie. Niet van hetzelfde merk overigens.

Oud meetapparatuur is trouwens sowieso prachtig.

Toch mooi allemaal en bijzonder dat velen nog de moeite nemen om dit te bewaren bij het horloge, i love a Full Set :ok_hand: dus als het even kan altijd met papieren en doos.


in het blauwe deel

9 likes

18 likes



14 likes

22 likes

Gave set zeg :+1:

1 like