Compleet maken Rolex Explorer set

Goedenavond allemaal, onlangs heb ik een Rolex Explorer 1 uit 1996 gekocht. Ontzettend blij mee en gaat nooit meer weg! :slight_smile:

Nu heb ik een vraag over het compleet maken van mijn set. Het horloge is geleverd met doos en papieren. Hier staat op dat hij in juni 1996 geleverd is. Nu zou ik ook een kloppend Rolex Explorer en Your Rolex Oyster- boekje willen hebben. Deze zijn nog wel goed te vinden, maar nu komt de vraag.

Zijn er ervaringsdeskundigen die mij kunnen vertellen welke datum (maand/jaar) er op de boekjes zouden moeten staan. Ik begrijp dat dit geen exacte wetenschap is, maar zit hier een patroon in? Bijvoorbeeld: er zit over het algemeen een half jaar tussen productie en verkoop OF binnen een maand na productie wordt hij verkocht. OF misschien is het drukken helemaal niet gelinkt aan de productie? Dat dit bijvoorbeeld ver voor de productie/ verkoopdatum ligt.

Hetzelfde geldt voor de kalender (die 2 jaar bestrijkt). Zou dit in mijn geval 1995/1996 zijn of 1996/1997?

Nogmaals ik kan me voorstellen dat dit aan veel factoren kan liggen, maar ben op zoek naar een patroon van ervaringsdeskundigen.

Alvast bedankt!

4 likes

Een uitdagende vraag blijkbaar :slight_smile:
Iemand een idee?