Controleren echtheid vintage Breitling

3 weken lijkt mij onbegrijpelijk lang. Kan me niet voorstellen waarom dit zo lang zou moeten duren. 75 euro voor mondelinge uitleg is gewoon omdat de juwelier geen zin heeft om dit gratis voor alle mensen te checken die vage horloges van internet trekken (geen sneer overigens). Daarom moet je nou juist bij een juwelier kopen, zodat zij die garantie bieden.
Voor 250 euro krijg je een volledig taxatierapport dat ook als echtheidscertificaat dient voor de verzekering bijvoorbeeld. 250 euro is de gangbare prijs hiervoor.

1 like

Een juwelier heeft niet de expertise om een vintage Breitling te certificeren.

5 likes

3 weken omdat het horloge naar het atelier gestuurd zou worden van Schaap Citroen.

Zoals @Alphons zegt; de gemiddelde juwelier heeft 0 verstand van vintage Breitling. En ook bij S&C zou ik geen hoge verwachtingen hebben; tenzij ze een vintage breitling expert in huis hebben .

Ik zet mn vraagtekens bij je Breitling, maar ben beslist geen expert…
ReneJK zit volgens mij nog steeds in de caribbean, maar als je een draadje start in het wus-vintage of Breitling-vintage forum krijg je beslist reactie van mensen die er echt verstand van hebben.
(Ik heb zelf een oude Premier 765, die door een gereputeerde Breitling kenner daar ‘goed gekeurd’ is…)

2 likes

Interesting! Voornamelijk re-prints van wijzerplaten of volledig replica?

Van alles volgens mij , ook veel frankenwatches. Het is een tijdje terug. Misschien kun je zoeken op zijn naam.
Helaas zijn de links oud, of foto’s weg. B.v.

Niet volledig replica, wel zeer veel redials en niet originele kasten, wijzers, bezels en/of uurwerk(onderdelen). Mijnenveld dus…

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik heb eerder geen twijfels gehad maar door de verkoper ben ik gaan twijfelen. Heeft iemand ooit van deze man gehoord?

Hier kwam de naam voor als expert:

Maar hier vond ik negatieve reacties: https://breitlingsource.com/phpBB2/viewtopic.php?f=11&t=24800

Of je stoute schoenen aantrekken en een berichtje naar @AmsterdamVintageWatches sturen op instagram?

2 likes

Ga ernaar kijken als ik terug ben van vakantie :ok_hand:

4 likes

Alvast bedankt! Fijne vakantie gewenst!

1 like

Dracha is ReneJK…

2 likes

Graag gedaan. Maar inderdaad als t op vintage Breitling gaat weet Rene veeel meer. Jekan ook @watchfred op Instagram een bericht sturen.

1 like

Bedankt! Ik heb een bericht gestuurd!

Thnx ga ik doen!

Jup de twee wereldwijde experts zijn René en Fred Mandelbaum.

Ik zie niet direct iets super vreemd aan de dial maar voor de dial te beoordelen zou je echt betere scherpere foto’s moeten maken inclusief closeups.

Venus 178 in ref 787 kan wel maar op de foto van het A4tje die je post lijkt de gesigneerde brug door te lopen tot aan de monteerschroef wat duidt op een nagemaakte signatuur op de brug. Evenals lijkt de kleur van de brug niet te matchen met bv de balans kloof wat wederom duidt op een niet originele brug.

Daarom neig ik toch te zeggen dat deze inderdaad een frankenwatch is.

3 likes

Mag ik de achterdeksel en ook de binnenkant vd achterdeksel zien ?

wijzerplaat ziet er goed uit maar de kast ken ik zo 123 niet , moet ik even nakijken

3 likes

Beste ReneJK,

Bedankt voor je snelle reactie terug. Ik ben er even voor gaan zitten en heb de kast voorzichtig opengekregen hierbij extra fotos! Bedankt dat je er even naar wilt kijken.

Sorry voor deze wazige foto, nog wat fotos van de kast:

Nog een foto van het uurwerk:

zonder serie nummer kan ik niets nakijken ?