Damasko only (Deel 1)

even voor mijn beeldvorming, waarom is damasco eigenlijk (relatief) onbekend? en misschien beantwoord ik de vraag wel met de hiervoor gemaakte opmerking, maar waarom zie ik ze eigenlijk nooit in TK?

De productie is relatief laag, de prijzen relatief hoog. En de meeste kopers doen niet aan verkopen omdat het geweldige horloges zijn :wink:

2 likes
  1. Uw bril heeft niet de juiste sterkte
  2. Damasko eigenaren zijn gehecht aan hun Damaskos
  3. Wat @Vinner zegt
7 likes

Waarom zijn Damasko’s prijzen relatief hoog naar jouw idee?

De tool/matte/sobere afwerking maakt wellicht dat het een lagere wow-factor heeft t.o.v. andere horloges. Maar de toegepaste techniek vind ik toch meer uniek dan veel andere merken en ja geldt natuurlijk in meerdere mate voor de Si/manufacture modellen.

1 like

:point_down:

Precies dat.

1 like

Eens.

Vwb de hoge prijzen. In de prijsklasse tot zo’n eur 2000 vind ik Damasko modellen prima geprijsd in relatie tot de bijzondere technieken die men toepast. Zelfs op de goedkopere modellen zoals de DA serie. Doen ze goed bij Damasko.

1 like

Je ziet ze niet in winkels, ze kopen geen reclame in tijdschriften en daardoor verschijnen ze niet of zelden in de horlogemagazines.
Onbekend, is onbemind.

Ik heb ze ook zeer laat leren via een ander forum.

Indien ze in de winkel zouden liggen, zou de prijs +25% zijn vermoed ik.

De perfecte allrounder :smiley:

8 likes

Inderdaad! @Time_Lord heeft mijn ex, maar ik zit er zwaar over na te denken om gewoon weer dezelfde variant te bestellen. Iets met sellers remorse . Maar dat heb ik ook met de Stowa Flieger :sweat_smile:

12 likes

Snap ik! Ik was er al blij mee en ben het horloge gaandeweg nog meer gaan waarderen.

Dit komt me dus bekend voor:

1 like

Er staat een DC58 op MP. Mit Stahlband. Voor wie er nog een zoekt, :wink:

1 like

En hier toch?

Gr, HJR

3 likes

Is dezelfde als deze:

3 likes

Yup

Ja, alleen op een ***8 met blauwe wijzer. Met een gele wijzer slaat het nergens op, @Zulu

2 likes

Moet ik nou echt je sokken erbij gaan betrekken, waarde @SwedishChef

2 likes

:joy: Daar zou ik geen problemen mee hebben. Mits je weet waar je over praat en niet een ieder op zijn blauwe ogen gelooft. :sunglasses:

1 like

Een groene mag ook :innocent:

2 likes

Ik neem aan dat je de uitkomst even laat zien hier. :wink:

2 likes

Voila!

12 likes