Damasko only (Deel 1)

Rustig maar vrolijkerd…ik geef slechts een reactie met mijn gedachten nav jouw vraag. :+1:

Ik zou zeggen…mail Damasko eens…

1 like

Ben heel rustig :+1: , zie zo snel niet waar je anders uit af leidt?

Idd, wordt gewaardeerd, thanks (hoopte dat dat duidelijk was). Maar je geeft ook aan dat ik zelf al geconcludeerd had dat het niet rendabel zou zijn, maar dat was dus niet het geval :+1: . Ik had nog niet stil gestaan bij de haalbaarheid, da’s het enige dat ik wilde zeggen.

Dat wordt inderdaad de volgende stap. :+1:

1 like

Dat begreep ik idd later uit jouw reactie pas.

No worries…peace. :+1::sunglasses:

Benieuwd of en wat Damasko zelf er nog over los kan/wil laten. Ik vermoed dat men het exclusief zal houden voor de duurdere modellen/lijnen…

1 like

@Honey_Badger had er een maar die is geswitcht naar de DC80. Ook :sunglasses:

EDIT: gefeliciteerd met je aankoop! Geweldige keuze!

2 likes

Zou 't dan toch:

https://forums.watchuseek.com/f810/please-make-smaller-dk105-4977453-post49253517.html#post49253517

:crossed_fingers: :smiley:

1 like

In de videos gemaakt door W&W bij Damasko (die ondertussen ook op hun site staan) werd er gezegd dat er momenteel aan een nieuw ‘revolutionair’ inhouse uurwerk gewerkt wordt, die hopelijk later dit jaar uit zou komen (dit weet ik niet zeker). Dit zou mogelijk ook een nieuwe (en misschien kleinere zoals je WUS link suggereert) lijn kunnen inhouden.

2 likes

Ondertussen loopt mijn Eta heerlijk strak op -1,5 per dag.

6 likes

Nice…altijd goed nieuwe ontwikkelingen, zeker bij Damasko. :+1:

@Watchbear ja loopt lekker heh! Staat je goed. :ok_hand:

3 likes

Idd, het is nog even de vraag voor welk model (om de redenen die jij ook al gaf), maar het geeft hoop. :innocent:

2 likes

De laatste keer dat ik er over las hadden ze 80 patenten. Uit die video blijkt dat ze nu op 150 zitten, waarvan 30 het loopwerk betreffen. Ze timmeren echt aan de weg zeg.

Een kleiner model handopwinder met gepolijste kast dan de DK105 zou wat mij betreft zeer welkom zijn. Dressy maar sportief, iets wat op dat punt draagt als een SARB033, Datejust, Explorer, Omega AT. In 36 à 38mm of zo. Ik denk dat ze dat kunnen. De grootste hobbel wordt wel het vinden van een verfijndere kastvorm als de voorbeelden die ik geef.

edit: ik bedoel “verfijnder-zoals”, niet “verfijnder-dan”. Damasko kasten zijn prima voor toolwatches, maar ik zou in het genoemde genre sierlijkers willen, ook sierlijker dan de DK105 nu is.

3 likes

Zo! Ze zijn inderdaad goed bezig.

Een 36-38 mm handwinder zou heel gaaf zijn. Zelf hoeft hij van mij niet volledig gepolijst te zijn, maar misschien een tik minder donker. Ik hecht meer waarde aan de metaalbewerking dan de manier van finishing.

1 like

13 likes

Is dit de gemuteerde eikenprocessierups? :rofl::+1:

3 likes

Gemuteerd met een andere secondewijzer en net zo moeilijk kapot te krijgen :smile:

1 like

Kan je een kleur naar keuze bestellen?
Een rode secondewijzer lijkt me wel mooi op de DS30.

Yep, mits in het assortiment. Er bestaat volgens mij een limited met een rode wijzer van een Britse horlogeboer waarvan ik de naam niet meer weet.

1 like

Deze nato een :+1: of net niet…

De vrouw keek me beetje raar aan.
Zo’n bandje??? op dit prijsklasse horloge :joy:

3 likes

Deze hoort op staal.

3 likes

Zeker, maar nu net even te warm en moet de stalen band iets vergroten om hem comfortabel te houden.

1 like

Ja dat is inderdaad wel ruk. Maar schoonheid komt met een prijs, in deze het gebrek aan een fijnafstelling :persevere: