Damasko only (Deel 1)

Welk merk is de rechter?

Benrus

Aangezien Damasko afscheid neemt van de DA serie heb ik besloten om nog maar snel een DA38 aan te schaffen.
De looks en de staaleigenschappen vind ik geweldig. Na een dagje dragen, kan ik niet anders zeggen dan dat het draagcomfort ook top is.
Het enige dat me ietwat tegenvalt, is de diameter op mijn pols. :slight_smile:

16 likes

Die maat staat je prima hoor :+1:

1 like

Inderdaad, prima maat. Ben ook nog altijd zeer tevreden over mijn DA 38. Jammer dat de reeks momenteel verdwenen is. Stahlband overweeg ik al enige tijd, maar door de prijs en fit (voor sommige) nog altijd niet de trekker overgehaald.

1 like

In de loop van het jaar komen die wel terug hoor. Met eigen inhouse uurwerk er in. :slightly_smiling_face:

1 like

Misschien hebben jullie gelijk voor wat betreft de maat. :slight_smile:

Voorlopig gaat ie er niet uit, hoor. Op dit moment veel te blij met deze aanwinst.
De stalen band zit ook ontzettend lekker om de pols. Next step wordt een mooie band erbij zoeken, want het bandje van Damasko doet me vrij weinig.

Ik heb even gemist dat Damasko terugkomt met een variant, voorzien van een in-house uurwerk. Op zich wel benieuwd naar, hoewel de ETA wat mij betreft prima is.

1 like

Mocht je hem toch wegdoen kan je mij altijd pb’en :wink:

1 like

11 likes

21 likes

Door dit topic even op de Damasko site gekeken. Wat is de Dk30 zonder datum toch lekker.

6 likes

10 likes

Ja, prachtig :star_struck:
Heb zelf toch ook een voorkeur voor horloges zonder datum.

1 like

Net hetzelfde gedaan en de 2 filmpjes bekeken. Wat een geweldige filosofie, gewoon, simpel en zonder fratsen het beste horloge willen bouwen. Nu wil ik er ook eentje…

2 likes

Had ik ook en na een paar maanden begon dat echt tegen te staan dus toen verkocht. Maar blijft een prachtig horloge

1 like

Gisteren nog even op hun site gekeken en zag dat ze een eigen uurwerk ontwikkeld hebben. Is in dit topic ook al even besproken.

Normaal geef ik niet veel om de techniek maar omdat het zo’n klein en techniek gedreven bedrijf is, zou die 400 euro dan toch goed uitgegeven geld zijn? Wat is jullie mening?

Ik heb begrepen dat Damasko niet zo gecharmeerd is van de hand-opwind constructie van de eta 2824 .
Te zwak gemaakt in hun ogen .
En daar hebben ze zich als high tech metaalbedrijf niet bij neergelegd en het verbeterd heb ik begrepen.
En meteen nog wat andere dingen aangepakt .

1 like

Zie ook dit (bericht 3449 in dit topic)

Als ik nu de keuze zou hebben zou ik het doen.

2 likes

Echte Duitse grundlichkeit als het gaat om iets ontwikkelen dus!

Leuk stukje, dank je!

Je hebt gelijk. De charme van Damasko is dat ze een solide horloge (hun eigen woorden) willen neerzetten. Je doet ze dus eigenlijk te kort om niet te gaan voor het eigen uurwerk.

3 likes

Mooie uitvoering zo met de stalen band!
Heb je deze nog ergens nieuw gevonden?