Damasko only

Voor mij was het gisteren 4 weken geleden dat ik de Damasko DS30 heb besteld. 4 weken levertijd werd aangegeven.

Leon van Bensontrade vertelde me gisteren dat Damasko wacht op wijzertjes uit Zwitserland, kon geen indicatie geven van wanneer het horloge nu zou komen. Ik wacht nog even af, maar niet heel lang.

Ooit heb ik Damasko duiker afgebeld na 3 maanden wachten, ook toen 4 weken levertijd. Ga niet weer zo lang wachten.

3 likes

Klinkt bekend. Ik wacht al sinds eind 2020 op oa wijzers uit Zwitserland. 6 weken wachten werden er 8, toen 12, en inmiddels blijf ik zelf maar af en toe informeren. De lol is er zo wel een beetje vanaf.

1 like

Ik had hetzelfde met de stalen band voor dat ding. Blabla afhankelijk van anderen moeilijk covid en de brug stond open.

De enige die je op de hoogte houd van je bestelling ben je zelf. Ik vind daar wat van. Anderzijds wacht ik ook al twee maanden op staal voor m’n Alpinist.

Lijkt tegenwoordig meer regel dan uitzondering dat je minimaal 6 weken bij een aangegeven levertijd moet optellen. Bij de oosterburen, althans.

1 like

Ik las

:hugs:

1 like

Hoe kan het dat alles in Singapore op voorraad ligt en ze zelf niets hebben? :see_no_evil::joy::joy:

Nog maar eens een foto:

Zo te horen heb ik wel geluk gehad. Horloge binnen 4 weken geleverd. Daarna wel nog een keer terug moeten sturen en toen hebben ze ook meteen de stalen band die ik had nabesteld eraan gemonteerd. Communicatie was prima en ze hebben ook netjes de extra verzendkosten vergoed.

12 likes

Omdat ze in Singapore “oude” voorraad hebben, en Damasko zelf alle modellen aan het omzetten is naar het inhouse uurwerk.

Juist

Toch mooi zeg! Moest hij terug omwille van QC issue?

1 like

Nee er zat een minuscuul krasje op de AR coating.
Nauwelijks zichtbaar maar toen ik het eenmaal had gezien wilde ik het wel opgelost hebben. Dat hebben ze ook netjes gedaan.

2 likes

Had ik vorig jaar ook met mijn Sinn EZM13.
Eenmaal gezien, blijft gezien en dan wordt het storend.
Ook dat is opgelost, maar wel vervelend dat een nieuwe klok meteen terug moet.

Doen merken nog aan iets dat lijkt op een goede QC?

Wilde een DS30 obo bestellen. Voor de zekerheid maar even mail gestuurd om te verifieren of die 4 weken levertijd wel actueel is, krijg ik:

"The model is currently not available. It will soon come back as a DK model with in-house movement.

Please follow up."

Edit: dus als iemand een DS30 OBO (ocean blue) heeft en m kwijt wilt, ik houd mij warm aanbevolen🤗

1 like

Zojuist bericht gekregen dat de wijzers zijn gearriveerd en het afmonteren is begonnen. Hopelijk volgt volgende week uitlevering… :partying_face:

2 likes

https://www.watchmann.com/proddetail.php?prod=Damasko-DS30Ocean

1 like

Thanks voor de tip! Heb je ervaring met deze club die het verkoopt? En misschien in algemene zin importeren en kosten naar NL?

Mijn DSub en DC57 komen er vandaan. Eerste keer wel kopie legitimatie (bsn ed gewoon zwart gemaakt) opgestuurd ivm betalen met CC (hebben veel last gehad van fraude).

Versturen met Fedex Priority. Als je vandaag beetje op tijd besteld, heb je m woensdag in huis. Btw en inklaring krijg je factuur van achteraf.

1 like

Deze zijn nu binnen. Assemblage vindt nu plaats. Mijn DS30 is er dus wel met een par weekjes.

Prima, iets langer wachten is wel te doen

3 likes

Net van Leon begrepen dat ze bezig zijn in de afrondende fase van de productie van de DS80. Duurt nog 6-10 werkdagen. Het is vandaag precies 6 weken geleden dat ik hem besteld heb. Prima dus. :ok_hand:t3:

Nav de tip van @Honey_Badger heb ik in de US nog een DS30 kunnen bemachtigen. Wat een gaaf horloge! Lekkere band en overall hoge kwaliteit! Leuk dat ik nu mee kan doen in deze draad😁

13 likes

Van harte, echt een heel tof horloge idd. Overweeg je toevallig om de stalen band erbij te kopen? Ik kan hem echt aanraden.

11 likes