Damasko only (Deel 1)

Kan goed hoor. Nog mooier met zwart metaal denk ik!

1 like

klopt, dat had ik ook al bedacht!

1 like

Deze ziet er wel goed uit :heart_eyes:

Eindelijk de juiste push pins binnen.

15 likes

Staat zeer goed!

1 like

Na eerder een DC66 te hebben gehad nu toch weer gevallen voor deze prachtige & oerdegelijke ‘toolpilots’ … en sinds een halfuurtje de trotse bezitter van een DA47 (met dank aan @daffie).

Black vs white
Soberder vs sportiever
Pilots rule :wink:

13 likes

Super! Hoe is het draagcomfort?

Prachtig Bruno :ok_hand: @Slider_7 Heel veel plezier met de Damasko. Nog wel ff een wrist shot heh :grinning:

1 like

Topper!

Ook maar even gelijk een wristshot

10 likes

Thanks. Deze update verdient hij gewoon.[quote=“yomark, post:1129, topic:64283”]
Hoe is het draagcomfort?
[/quote]

Ik heb hem nog niet echt gedragen, wil er nog een schakel tussen zetten. Nu zit hij net wat te strak.
Hij is relatief zwaar, maar niet vervelend. Uiterlijk is op en top tool, ik hou er wel van.
Voelt comfortabel aan.

1 like

De perfect fit heb ik nog niet. Schakel erbij en hij danst om de pols, zeker in combinatie met het gewicht.
Schakel er uit is net iets te strak. De ervaringsdeskundigen staan mij bij. :thumbsup:
Morgen maar er weer één uit halen en dagje dragen.

6 likes

Ik meende in een eerder Damasko-bracelet-topic te hebben gezien dat er ook één of twee kortere schakels bij zaten als een soort van fijnafstelling. Bij jou niet?

1 like

Nee, die zitten er niet bij. @ThaPapper heeft het wel. Ze zijn wel na te bestellen. Het zijn overigens een aantal langere. 1 setje is een kwart schakel, 2 setjes is een halve schakel extra.

Vanmorgen zit ie alweer iets beter. Pols is warmer, denk ik.

4 likes

Dat klopt. Misschien pas later geïntroduceerd door Damasko oid…
Wel goed te weten dat ze na zijn te leveren voor geval iemand 3/4 schakel verlenging nodig heeft.:+1:

1 like

Na de 'witte’broodsweken komt die er zeker :upside_down:

1 like

Zo, weer een Damasko in de collectie :grin:

14 likes

:grinning: Top :thumbsup:

1 like

Iemand hier eigenlijk ervaring met de vouwsluitingen van Damasko ???
Ben vooral benieuwd naar de dikte van dit type sluiting en het algemeen draagcomfort :wink:

Als je die voor op de leren banden bedoelt: Die vind ik eerlijk gezegd absoluut niet “on par” met de kwaliteit van hun horloges of stalen band. Ik vind het echt Seiko 5 niveau. Draagt verder wel comfortabel. (Niets tegen Seiko 5 verder, misschien koop ik er ooit wel een). De dikte is vergelijkbaar met andere vouwsluitingen, dus net wat dikker dan een gespsluiting. Ik heb alleen een zwarte band met vouwsluiting, en ik draag niet zo vaak zwart. Maar dat ligt niet aan de sluiting.

Als je de stalen band bedoelt: de constructie (verborgen sluiting) maakt hem dunner dan als het een conventionele bracelet-sluiting zou zijn. De keramische balletjes maken dat openen wel eens wat moeite kan kosten. Wat het ook wel weer veiliger maakt, want er is geen extra vergrendeling.

2 likes

Ik had ook een passing die net te strak was in mijn eerste winter met de stalen band. Moest in de zomer echt wel verlenging XL schakeltjes kopen. Voor in totaal omgerekend 9/10 verlenging, dus ik kwam ongelukkig uit. Prijs valt gelukkig wel mee.

Standaard schakel is 8.6mm, dat is eigenlijk een te grote stap. Bij leren banden zit er doorgaans 7mm tussen de gaatjes. Per setje XL links heb je een stap van 1.3mm.

1 like