Damasko only (Deel 1)

Sorry had mss duidelijker moeten zijn … ik bedoelde die voor de leren banden.

Bedankt voor de input :thumbsup: … dacht eraan om eens eentje te proberen, maar als de kwaliteit maar ‘zo zo’ is ga ik er denkelijk voor passen … of het moet zijn dat er hier eens eentje in de aanbieding voorbij komt :wink:

Helemaal eens, het is een bepaalde slag om hem snel open te krijgen maar ik vind de techniek geweldig.
Wel is de achterkant van de sluiting wat scherp langs de randen, gelukkig draag ik een stalen band ruim maar anders zou deze kunnen irriteren in de huid.

Ik heb daar geen last van, misschien wel omdat ik hem wat strakker draag.

1 like

Geen klagen

6 likes

Ziet er erg mooi uit👍

2 likes

Dit bedoel ik met “niet on par”:

Op de Oyster een Monsterwatches sluiting. Strapcode of Miltat of zo.

Ik draag hem wel eens, en ik heb vintage bracelets die vergelijkbaar zijn van kwaliteit, maar hun vouwsluitingen zijn gewoon niet op Damasko niveau.

1 like

Op een Damasko band is de meerprijs van de vouwsluiting 10 euro t.o.v. de pin buckle. Dat is precies de prijs die ik ook voor een dergelijke sluiting vandaag betaald heb op urhenband-verstand.de. Voor de prijs een prima vouwsluiting voor een lederen band.

Jouw zinnen zijn alledrie waar, maar doen niet af aan wat ik over die sluiting zei :nerd:

Dat pretendeer ik ook niet :blush:

Photography for dummies

11 likes

Op rubber van zuludiver

6 likes

En nu al weer weg :joy:
Zo snel al weer de kriebels?

Ja, er is te veel moois :thinking:

2 likes

I know…

1 like

Hoe zit dit eruit om de pols?

Niet. :smirk:

1 like

Zoals dit, heb geen foto van deze combi zo direct

Maar ik vindt het persoonlijk wel top, zit lekker, staat goed (naar mijn mening) en als bonus een vanille geur om je heen :smiley:

2 likes

3 likes

-----BRACELET DRAGERS OPGELET----

Ik deed gisteren mijn DA34 op stalen band af. Zat aan mijn bureau en dacht “laat ik eens lekker een minuutje naar mijn Damasko turen”. Zie ik dat er een schroefje uit de bracelet ontbreekt. :open_mouth:

Gelukkig valt de band niet uit elkaar bij één ontbrekend schroefje, elke link zit met 2 schroeven vast.
Niets zo veel aan de hand, schroefje uit mijn reserve schakels en alle schroefjes (50-60 of zo) nagedraaid. Er zaten er meer niet helemaal vast. Ik had ze de eerste week augustus nog nagelopen.

Maar dit ga ik dus maar elke maand even checken. Heb niet meteen zin om zo veel schroeven met loctite vast te zetten. Moet daarbij toch elk seizoen weer wat veranderen voor de passing, loctite zou dat klusje een stuk arbeidsintensiever maken.

Tot zover de lessen “verlies geen Damasko als je net op zondag met je fiets over de kasseien hebt gecrosst”.

3 likes