Damasko only (Deel 1)

Inderdaad wel zwaar :muscle:
Ik moet zeggen dat door de constructie vd band, hij eenmaal op de pols wel heerlijk draagt

5 likes

Gaaf hoor!

Ps hoe vind jij de fijnafstelling…vwb dat mogelijk is dmv halve schakels?

2 likes

Ik vind t niet optimaal… dat is mede te danken aan mijn wisselende polsen.
Wel is mijn mening bij deze band dat als hij iets strakker komt te zitten id loop vd dag hij niet irritant gaat knellen.
Ik vind een stalen band met een ratcheting clasp gewoon dé oplossing. Helaas zie je die te weinig over het algemeen.

5 likes

Dank goed om te weten. Mijn pols is hetzelfde…kan behoorlijk wisselen met warmte enz. Vandaar de rubberen tropic strap van de Oris 65 zo geweldig is…

Fijn dat de band wel prettig blijft dragen wanneer deze iets strakker om de pols zit idd. Dat kan soms vervelend zijn, niet draagbaar bijna.

Klinkt goed allemaal…ziet er zo stoer uit op ss band…enjoy! :+1:

2 likes

Dat klopt. Ik heb de mijne een tijd lang té strak gedragen. Pijnlijk of vervelend was het nooit. Met nu een extra lange schakel (totaal drie) past het prima!

3 likes

Ik keek al een tijdje naar Damasko en wilde sowieso de band erbij kopen, maar die vanzelfsprekendheid verdwijnt nu een beetje… ‘halve schakels’? Ik heb drie microbrand-horloges met traploos/ratchet-fijnafstelling, ik denk niet dat ik terugkan naar ‘minder’… :frowning:

Sinds ik Damasko opgemerkt heb, staat zo’n DA3… bij mij ook met voorsprong boven aan de lijst. Bij voorkeur met stalen band; ziet er geweldig uit en dat maakt 'm voor mij in ieder geval de ultieme toolwatch.

Is Damasko’s keuze voor een stalen band met afstelling op de schakels een bewuste? Bijv. omdat het minder faal gevoelig is?

3 likes

14 likes

Super combi.

gr, HJR

2 likes

11 likes

:ok_hand:

1 like

Begrijpelijke gedachtengang. Het verlengen of verkorten gaat wel heel snel hoor. Vergelijkbaar kwa tijdsduur met dit systeem:

Je moet wel net iets meer paraat hebben staan. In plaats van alleen een tooltje ook schroefjes en XL links. Die heb ik netjes bij elkaar in een pastic bakje opgeborgen dus zo bij de hand. Maar even snel onderweg of op je werk is met een ratcheting clasp natuurlijk altijd sneller.

Ik denk dat de keuze voor een verborgen sluiting niet te combineren is met het conventionele systeem van de eerste foto van deze post. Ze wilden die cleane look denk ik.

2 likes

8 likes

Met hulp van vooral @royke74, @Honey_Badger en uiteraard mijn guide @anon50762135EV de keuze gemaakt…voor mijn 40ste verjaardag een horloge die je niet mag flipperen en die je nog vaak zult dragen, een NA volgt!!! dit issemdan:

26 likes

Goed bezig gozert. Nu nog een mooi knalblauw bandje er bij zoeken. :wink:

2 likes

Super hoor…helemaal goed :+1: Enjoy!

1 like

Toch de DA. Wel gaaf met die band erbij! Ga je veel plezier van beleven.

1 like

Erg mooi met die band erbij !
Proficiat !

1 like

Ik weet niet of deze 2 bovenstaande samen gaan maar… :zipper_mouth_face: :wink:

Hoop dat je er blij mee bent :muscle:

2 likes

naast deze band wil ik nog 1 band van kevlar of anders dan leer, in de kleur antraciet (als de kast) met knalblauwe stiksels of gewoon knalblauw in de kleur van de wijzer. Iemand zoiets eens gevonden?