Datejust 16234 kapot

Die is serieus goed. Wat een resultaten. Laatst ook een explorer die een motor ongeluk heeft meegemaakt. Wat een herstelwerk.

Ongelooflijk die gast… Echt waanzinnig knap.

https://www.instagram.com/reel/CW1POxUlwui/?utm_source=ig_web_copy_link

https://www.instagram.com/reel/CScYxirlwcN/?utm_source=ig_web_copy_link

Voor moderne pieces echt magisch maar ik zou mijn 5 digits elders heen sturen.

Waarom?

Ik hoop dat ik niet in de positie kom, maar als het gaat om laserwelding en lasercut van een bezel is dit wel het niveau wat ik zou willen zien. Maar geloof dat Tempus ook laserwelding doet? Ben niet zo bekend met hun resultaten maar lees vooral hier goede ervaringen…

UPDATE!

Ten eerste wil ik de heren van @Tempusuurwerktechniek enorm bedanken voor het mooie werk wat zei verricht hebben. Ze hebben voor mij een uurwerk revisie gedaan, het saffierglas vervangen, een nieuwe bezel er op gezet en gepolijst. Mijn horloge ziet er weer zo goed als nieuw uit dankzij deze mannen!! Nou rest mij alleen de vraag nog, wat te doen met de oude bezel? Ik heb de oude bezel er nog gewoon bij en dit is natuurlijk gewoon echt wit goud dus ik vraag mij af wat ik er het beste mee kan doen, iemand tips?

17 likes

Die bezel ben je hier zo kwijt als je er een normale prijs voor vraagt, dat kan makkelijk in Engeland hersteld worden. Je moet nog wel even wachten op de verkooprechten denk ik.

Fijn dat je er weer van kan genieten. Volgende keer een Seiko om als je pilsjes gaat tikken? :beers:

5 likes

Volgende keer blijft die inderdaad lekker thuis! Hoe werkt het hier precies met de verkooprechten? Moet je die aanvragen of?

Die zijn weggelegd voor actieve leden, dus dat komt vanzelf!

Of een G-Shock :roll_eyes:

1 like

Het was oorspronkelijk een witte, na de val is hij blauw geworden?? TeFlauwSorry🤣

Fijn! Kan je ons een tipje van de sluier geven qua kosten ? Erg nieuwsgierig.

Je bezel is trouwens niet volledig van wit goud. Het is een legering van staal en en wit goud.

Koekoek. Vroeger werden witgouden bezels gerhodineerd, maar rhodium is een edelmetaal. Nu gebruikt firma Rolex koper, zilver, palladium en platina om hun goud te kleuren.

Hoe kom jij in godsnaam bij staal in 18k witgoud?

Check. Ik bedoelde idd een ander metaal en geen staal (Fe). My bad

18 karaat goud is een legering van 75% goud koper en of zilver

1795 euro’s schoon aan de haak… pijnlijk maar bij het kijken naar je horloge ben je het toch weer snel vergeten :wink:

1 like

Das een smak geld idd. Maar je horloge was ook vrij Total loss.

Ik ben na een avondje stappen een keer een enkel knopje van m’n IWC kwijtgeraakt. Was afgebroken.

Ding moest volledig uit elkaar gehaald worden en kostte me toen al 750 eur. Dat vond ik dan echt nog steeds veel geld als ik jouw volledig naar de knoppen zijnde Rolex zag.

Misschien krijg je nog een paar 10tjes / 100 voor je bezel om het leed iets te verzachten.

Online zijn ze iig rond de 350 eur in goede staat

750 voor een nieuw knopje is ook vrij pijnlijk ja… Zou je enig idee hebben waar ik de bezel het beste kan verkopen aangezien ik hem hier nog niet te koop mag aanbieden?

Chrono24 wellicht ? Anders MP?

Of even een ander lid vragen of hij het voor je wilt plaatsen. Ik heb helaas ook nog geen verkoop rechten.

Die ziet er weer mooi uit.

Mooi om te zien dat je horloge weer hersteld is.
Dat hebben ze prima gefixt💪
Geniet er weer van🥳