Datejust 36 of 41

Goedemiddag.

Ik ben al weer een tijdje op zoek naar een Rolex Datejust.
Nu twijfel ik erg tussen de verschillende maten.
De meeste horloges die ik heb zijn allemaal minimaal 40mm.
Nu heb ik zelf de Rolex nog niet omgehad, zowel de 36 als de 41 niet, maar lijkt me bij nader inzien de 36mm toch iets aan de kleinere kant, gezien ik ze toch altijd wat groter draag.

Ben eigenlijk een beetje verliefd geworden op de jubilee band met hidden clasp, maar deze maken ze niet voor de 41mm kast.

Wat is jullie mening hierover, is de 36mm te klein voor een man, en de 41 beter qua maat.?
Ligt natuurlijk geheel aan je polsen, vind het op foto’s ook lastig om te zien, wat nu precies het verschil is.?
Iemand toevallig wat advies, of foto’s van verschil in grote om de pols.?
Alvast bedankt.

1 like

Nee

4 likes

Ja. Maar 80% van de HF DJ bezitters is het niet met me eens. :sunglasses:

20 likes

Ligt aan de grootte van je pols. Ik vind persoonlijk dat als je pols groter is dan pakweg 18cm, je beter een 41 kan kopen.

9 likes

36 mm is prima, ook makkelijker te kopen en te verkopen.

2 likes

De DJ41 is toch ook eigenlijk stiekem 39.5mm? Verwarrende naam in ieder geval. Maar gewoon kiezen wat jij zelf mooier vind.

2 likes

Naast je pols grootte is het ook een kwestie van smaak. Ga je ‘m netjes dragen of casual/sportief?

Moet ook bij het geheel passen.

Ga naar een AD en slinger ze om en om eens om je pols. Laat hierna je broekbolometer het werk doen.

7 likes

36mm is de klassieke herenmaat … maar uiteindelijk als je bv polsen hebt zoals @ThaPapper dan is zo’n 36mm geen gezicht :wink: Een 36 met Jubilee … heerlijk dan zie je ook wat meer van de jubilee op een gemiddelde pols!

Een 36 op mijn 17 en een beetje pols …

15 likes

Prachtig horloge.
Bedankt voor de foto, begrijp ik dat jouw polsmaat 17cm is.?

Inderdaad, ruim 17cm. (17,3 of zoiets)

Ben idd van plan om morgen even langs te gaan.
Wil het horloge vooral gaan dragen voor netjes/casual

1 like

Ik vind dat je altijd een 36mm moet kopen, ook al heb je polsen van 20+ cm.

Het is een eleganter horloge.

18 likes

Mijn pols is 19,5 cm en dan begint het eigenlijk met 40 mm. Tot en met 42 mm is dan goed te doen. :+1:

2 likes

Voor mij de 36 (17,5 cm pols)!

11 likes

Heb echt hetzelfde gedacht. Ben daarom beiden gaan passen. De 36 voelde echt te klein. Direct mijn gevoel gevolgd en niet meer over nagedacht. Nu op zoek naar een 41 white roman op jubilee en fluted.

Edit: pols is overigens 17.5cm

2 likes

Lastig. Alleen zelf passen helpt.

En wellicht ten overvloede, hoewel sommigen het niet willen snappen: Foto’s, ook wanneer voorzien van polsmaat, zeggen helemaal niets. Ze vertekenen enorm.

Voorbeeldje van 2 maal hetzelfde horloge om dezelfde pols:

20 likes

Kan allebei. Pols 17,5mm
DJ 116334 (41 mm)

DJ 116264 (36 mm)

3 likes

36mm!

Mooi hoor!!

1 like

Ja vertekend idd best ja.
Ga ze gewoon even passen om te kijken hoe ze beiden staan.
Bedankt.

1 like