Datejust bracelet, Rivet of Jubelee

Op mijn Rolex Datejust 1603 uit 1968 zat oorspronkelijk een 7206 Swiss Rivet bracelet, ik kocht hem destijds zonder bracelet, maar het lijkt het me eigenlijk wel leuk om er toch ook een bracelet bij te hebben, ik vind een horloge op staal dragen vooral in de zomer fijn.

Een Jubelee bracelet vond ik altijd het mooiste, maar ik heb daarover m’n twijfels omdat er eigenlijk een Rivet op hoort. Of er toch maar een hele mooie leren band bij halen met een originele gesp.

M’n Datejust nu:

Oude afbeelding van mijn Datejust nog met originele Rivet bracelet:

6 likes

Rivet

1 like

Rivet, origineel houden.

1 like

Rivet of jubilee. Niet op leer iig.

1 like

Rivet

2 likes

Rivet

1 like

Rivet

1 like

Qua looks de jubilee, maar origineel houden is altijd een beter idee. Ik ga dus ook voor rivet.

2 likes

Rivet, origineel houden :ok_hand:

Niets mis ook met nog een leren band met een Rolex gesp :ok_hand:

1 like

Ik denk dat allebei mooi is, maar waar heb je zelf het beste gevoel bij?

Als je een jubilee mooier vind zou ik lekker dat doen, jij moet hem dragen tenslotte :grin::+1:t3:

2 likes

Dank je wel Yannick, een Jubilee vind ik inderdaad veel mooier. Daarbij komt, dat een Rivet door de zeldzaamheid ongeveer drie keer zo duur is en je krijgt dan waarschijnlijk ook nog een behoorlijk afgedragen band.

Rivet!!

Jubilee vind IK niks… kan het niet uitleggen, ik vind het gewoon niet mooi!!

En op een Rolex “hoort” een stalen band! Leer vind ik op een duiker ook niks! Oogt af en toe wel aardig, maar met leer is een duiker meer dresswatch! Ben benieuwd wie met z´n leren band het water in gaat :slight_smile:

1 like

Jubilee dus.

Je gaat er toch geen rivet op zetten omdat andere mensen zeggen dat daar mooier is? :man_shrugging:

Lekker doen wat je zelf het mooist vindt.

2 likes

Dit model is toch ook op jubilee geleverd?
Iedereen heeft het over origineel houden, maar in mijn ogen is een folded jubilee erop net zo origineel als de rivet oyster.

Overigens zou ik aanraden om een solide jubilee te kopen. Schijt aan originaliteit in dit geval. Die solide banden zijn gewoon van veel betere kwaliteit en gaan veel langer mee. Kost niet niks zo’n band, dan is dat toch fijn.

3 likes

En omdat jij jubilee mooier vind, moet de TS er een jubilee opzetten?? @RobD

Is dan toch niks anders…

Rivet is origineler…

1 like

Jij weet meer dan wij? Ik heb nog geen aankoopfactuur uit 1968 gezien waar die rivet op beschreven staat.

Hoest hem maar op, dan ga ik het ook origineel noemen.

Yes! :handshake:

Dubbel yes!

Een 62510 band met 555 end links. Dat voelt een stukje passender bij een deftig horloge dan een 6251h, Hans.

4 likes

Lezen:

1 like

aha… dan niet… heb allen geantwoort n.a.v van de foto met “originele rivet”…

1 like

:point_up_2:

Ik zou voor de originaliteit ook rivet zeggen maar ik heb een zwak voor de folded jubilee. Geweldig dat gerammel! Dus die, ook gezien de kosten van de rivet.

2 likes

Mijn 1601 uit 1967 op de originele folded jubilee waarmee deze uitgeleverd is (dit is een complete set met doos en papieren). Wat mij betreft is een jubilee de perfecte match voor jouw 1603. De folded band voelt wel echt vintage maar past er gewoon het beste bij.

Deze is oorspronkelijk van een kennis van mijn ouders geweest. Dit horloge heeft veel gezien en meegemaakt waaronder 3 jaar Vietnam tot 1970, daarna Perzië, Congo en nog meer drama locaties…Toevallig draag ik hem weer een keer, net uit de kluis.

4 likes