Datejust bracelet, Rivet of Jubelee

Dank je wel Han👍🏻

1 like

Dank je wel Erik👍🏻

Dank je wel Nelis👍🏻

1 like

Dank je wel Rory👍🏻

Dank je wel Rob👍🏻

1 like

Los van de looks is het draagcomfort van een jubilee nog altijd ongeëvenaard in mijn ogen.

1 like

Dat ga ik dan hopelijk ervaren!

Dank jullie wel vrienden, ik kies voor Jubilee, nu moet ik er nog eentje zien te vinden😀.

2 likes

Sterkte :joy:

Het vinden van een Jubilee 6251 H (folded) met 55 endlinks is knap lastig. Veel van deze banden hebben veel rek (maar dat valt op te lossen). Maar heb ook vaak banden gezien waarvan de schakels verbogen zijn en niet mooi meer taps lopen. Daarnaast zit je nog met het volgende probleem. Je horloge komt uit 1968, dus dan moet je ook al opzoek naar een bracelet dat komt van dat jaar ongeveer (gedrukt in de bracelet laatste 2 cijfers van het jaar, dus 68 in jouw geval), om het echt ‘origineel’ te houden. Dus je moet je ook al beperken tot een bracelet rond de jaren 68. Eentje van 1975 is dus ook al niet echt ‘origineel’ meer. Een bracelet van 67 of 69 is wel goed mogelijk. Ik zou je aanraden niet een 6251H van bijvoorbeeld 75 te kopen. Dan is het nog niet ‘origineel’.

Kortom een hoop gedoe met die folded band als je het mij vraagt. Dus mijn advies aan je is. Wil je hoofdpijn besparen en vindt je een Jubilee echt mooi. Ga gewoon voor een 62510H met 555 endlinks. Veel makkelijker om aan te komen en daarnaast een stuk steviger.

Wil je gaan voor de originaliteit dan moet je gaan voor een 6251H tijd correcte bracelet. Maar ja, dan moet je veel onderzoek spenderen om een goede band te vinden in goede staat, tijd correct en nog een acceptabele prijs.

Maar wel een erg mooie 1603 Hans! Heb zelf een 1601 uit de 62 :slight_smile:

2 likes

Dank je wel Ruud, goed advies, ik ga voor een 62510H met 555 endlinks, Han heeft me dit (zie boven) ook al aangeraden. De zoektocht is inmiddels begonnen. Ik ben erg verknocht geraakt aan m’n 1603, hij is erg mooi😊.

Slimme zet Hans! Succes met het zoeken naar een goede 62510H. Moet te doen zijn om een goede te vinden! Ik hoop dat je een goede vind en ons op de hoogte wil houden op deze pagina. Ben benieuwd!

2 likes

Ga ik doen!

1 like