Datejust Green Dial

Beste dames en heren,

Ik was me een beetje aan het vervelen en dan kijk je weleens op chrono24.
Toen vond ik een heel aparte Datejust uit 1994 waar ik nog nooit van gehoord heb en het lijkt me een zeer onwaarschijnlijke combinatie. Nieuwsgierigheid in mij doet me dan ook vragen: is dit een slechte redial (gezien de uurmarkeringen)?
Hoe zit het met dit ding, hij ziet er zo nep uit… The more you know…

De groeten.

Bron: Chrono24.nl

De Nederlandse handelaar vraagt er nog wel 6.500,- voor (full-set)…

1 like

Kei mooi.
Kei fake.

3 likes

Yup heel fake.

Watches of wales op insta verkoopt deze troep ook altijd voor absurde prijzen.

1 like

HOE DAN?! Wie koopt dit en wie is er niet gealarmeerd door de rare kleurencombi? :joy:

1 like

In de UK verkoopt alles waar Rolex opstaat en glimt.

Zo worden sommige 16233’s zo gepolijst dat ze op 116233’s lijken en dan komt er een aftermarket hidden clasp op.

Ik heb in de winkels daar de gekste dingen gezien :sweat_smile:

1 like

Man man man, maar als je dat voor een deel van de prijs doet misschien nog lichtelijk okay. Maar bijna 1,5 x zo veel als een mooie (en wel originele) 16234?

De producten in de winkels zijn niet de enige rare dingen in de UK

Photoshop

1 like

Maar het is een Nederlandse handelaar met een stenen winkel volgensmij, dat lijkt me toch apart? Niet gewoon een slechte redial?

De Rolex is echt, de Dial is fake.

1 like

Dat is wat ik dacht ja :joy:

1 like

Hier wat voorbeelden.

1 like

En niet alleen daar… kan me nog een mooi verhaal hier (helaas gewist) herinneren van iemand dienzijn Datejust inruilde op een Daytona die net niet helemaal echt was.

Slechte zaak dat zo’n verkoper niet vertelt hoe de vork in de steel zit met een gekleurde wijzerplaat.

Wat is er tegen om te zeggen, “het is een geweldig horloge met een unieke aftermarket wijzerplaat, hier heeft u de originele erbij… geniet ervan”

Dit schreeuwt toch aftermarket dials :joy:

Tsja, ik wil mijn Datejust ook wel inruilen op een Daytona hahaha, helaas is dat en was het ook voor hem een beetje onrealistisch. Zou de verkoper het überhaupt wel zelf weten of zouden zij denken dat dit een speciale originele plaat is (YES DAN KUNNEN WE DE PRIJZEN NOG HOGER ZETTEN)

1 like

Manmanman, echt gevaarlijke handel, die vintage Rolexen. Velen mogen blij zijn met de experts hier op HF. Zij maken toch wel het verschil.

1 like

Dat wilde hij heel graag en het bij te betalen bedrag daar in die schemerige hotellobby was te overzien…

:grimacing:

1 like

Dit zijn wel heel erg opvallende nepperds hoor, dus voor alarmbellen hierbij hoef je nieteens de meeste ervaring te hebben. Enger vind ik persoonlijk het vervangen van originele onderdelen door nepperds die er meer op lijken. Wat lijkt het mij erg dat je hier bijvoorbeeld een NA op het forum post en er dan meteen verwezen wordt naar neponderdelen van je nieuwe horloge.

1 like

Een deal die te goed is om waar te zijn is toch een van de eerste dingen waar je op let wanneer je van onbekende partijen gaat shoppen, maar goed… wie ben ik.

1 like

En niet alleen vintage, herken jij een goede nep datejust 41 voorzien van origineel glas, originele bezel en een originele band?

1 like

Alles wat betreft dit merk heeft een relatief hoog risicofactor wanneer je het bijvoorbeeld van particulieren koopt. Je moet inderdaad al veel ervaring hebben en ook de tijd nemen om verkeerde onderdelen te kunnen herkennen.