Datejust Jubilee band op Day Date?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb drie horloges, een Tissot Visodate, een Longines L990.1 (de uitvoering met de zegel van de koning van Jordanië de wijzerplaat) en sinds een paar jaar een Rolex Datejust. Inmiddels ben ik toe aan wat nieuws en daarom wil ik de Datejust wegdoen en een Day-Date kopen. Ik heb een oud model uit 1968 gezien (wit goud), maar daar zit een leren band op. Aangezien de originele armband mij wat te duur is, vroeg ik mij af of het mogelijk is om de stalen Oyster band van mijn Datejust of bijvoorbeeld een Jubilee armband op een Day-Date te monteren. Weet een van jullie of dit kan? Of moeten daar dan eindschakels van een Day-Date op gemonteerd worden?

Ik heb via internet nog niet echt kunnen achterhalen of de Day-Date en Datejust banden uitwisselbaar zijn. Ik zag wel een aantal Day-date modellen met een Jubilee band, maar dan gaat het om nieuwere modellen waarbij deze armband mogelijk een optie was (?).

Hartelijk dank alvast!

Groeten,

Jelmer

Hoi Jelmer,

Gelukkig past staal niet op goud, ik zou mijn ogen er ook uit willen krabben als ik zoiets voorbij zie komen.

Gouden banden van de (gouden) Datejusts zijn wel uitwisselbaar met Day-Dates

Groet!

3 likes

:flushed:
Al zou het fysiek passen, ga je natuurlijk nooit een stalen band op een verder gouden horlogekast zetten.

1 like

Dank voor jullie reactie! Dat verklaart in ieder geval waarom ik geen voorbeelden kon vinden op internet :grinning:

Ik dacht dat een mooi gepolijste Jubilee wel goed zou staan op een Day Date. Past het niet qua aansluiting, of bedoelen jullie dat staal optisch niet bij goud past?

Groet,

Jelmer

Beide.

Op bijvoorbeeld een 118138 geleverd op leer ga je toch nooit een metalen band passend krijgen?

Nee, maar op

wel. We vergeten even dat een witgouden jubilee heel zeldzaam is, maar dat boeit Jelmer niet. Hij hangt er gewoon een gele aan.

Dat bedoelde ik niet Han. Ik vroeg of ik een stalen Jubilee kon monteren.

En daar zou je eigenlijk vijf zweepslagen voor moeten krijgen.

13 likes

:+1:

1 like

:joy::joy::joy::joy::joy:

1 like

Haha nee natuurlijk niet - nooit doen :sunglasses:

Dat is net zoiets als bij de Gamma vragen of ze een kruiwagenband om je velg kunnen trekken omdat een Michelin wel erg duur is.

2 likes

Ik schat Jelmer zo in dat hij nog wat moeite heeft met deze humor :joy::joy:

1 like

Ho, ho, we zijn hier geen KSA hė :joy::joy::joy:

1 like

Kan ik wel hebben hoor :wink:

1 like