De Commodoor 1972 van mijn opa

Het waren toch een beetje goedkope horloges.

Eén paar jaar geleden waren er Commodoor horloges te koop bij de Action.
Voor 8 euro een chronograaf horloge. Dat is echt goedkoop te noemen. Ze waren er in verschillende varianten.

2 likes

Hallo Harry, dat is een horloge met sentimentele waarde, ook al draag je die niet meteen.
Never en nooit wegdoen!

Ik merk dat ik vroeger ook van bepaalde voorwerpen de waarde niet kende en dan heb ik het vooral over sentimentele waarde.

Helaas zijn er veel zaken verloren gegaan waarvan ik spijt heb.

Er is een gezegde over die spijt maar daarvoor is het nu toch te laat.

Zo zal ik proberen mijn mooiste horloges te behouden voor mijn zoon die mij er nu al op wijst…

Zo heb ik het helaas nooit mogen ervaren van mijn vader.

Fijne zondag Harry

1 like

Hoi Ryan,

Helemaal mee eens! dat horloge gaat inderdaad nooit weg :+1: en leuk om van je te horen! :blush:

Ik wens jou ook een heel goede zondag toe! Maak er iets moois van! :+1:

PS: heb je nog veel plezier van je Breitling?

1 like

Zeker weten Harry, zo trots als een pauw op mijn Breitling. :wink:

1 like

Wees er zuinig op, want je bewaart hem alleen maar alvast voor je zoon! :wink: :relaxed:

1 like

Ondanks dat ik hem veel draag en de mensen die mij kennen zal deze normaal gezien weinig van uiterlijk veranderen tegen die tijd dat Louis verstandig genoeg is om hem te dragen. :slight_smile:

Hopelijk zal hij er net zoveel zorg voor dragen als ik.

1 like

@tjv Bedankt voor jouw uitgebreide reactie en de gave informatie! Leuk om te weten!

Leuk!

1 like

Mooi zeg!

@Scudo Commodoor van de Action hebben niets te maken met de Commodoor van Zurel. Action Commodoor is een China product. De naam is gekocht. De China Commodoor horloges zijn makkelijk van de Zurel Commodoor horloges te onderscheiden. Ze hebben namelijk 5 sterren boven de naam i.p.v. 3.

2 likes

Dat ze niks met elkaar te doen hebben weet ik wel.
Zo worden er on China ook weer Enicars gemaakt.

Als klein mannetje was ik uren aan het kijken bij de Kijkshop naar de horloges.
Daar heb ik vaak me horloges gekocht van mijn verjaardag centen, en dat was altijd een Commodoor!

1 like

20200601_091604

2 likes

Joh…

Ik vond het welnleuk om even te lezen dat een bloemenexporteur Commodoors importeerde als ruilhandel!

1 like

Zag het te laat😂

1 like

Als je hem stil legt wel ja. Maar hij zegt dat hij stopt na 1 of 2 dagen als hij hem gewoon draagt…

Huh, wat?

Deze draad is drie jaar oud. :smirk:

2 likes

1 like

Mooi horloge hoor.

1 like

Onlangs kocht ik dit merk ook op een rommelmarkt. Ik heb geen informatie gevonden, alleen op dit forum :).

5 likes