De gekte gaat vrolijk door (Deel 1)

En een jong gebruikte 116610? Dat lukt nog wel voor 2k minder. Dat vind ik best een verschil en een stuk minder premium.

Ik heb er 13500 voor betaald :raised_hands:

5 likes

Ja daar heb je wel gelijk in, 2000 euro is niet niks. Maar de dunnere lugs en nieuwe uurwerk trekken me ook wel. Plus dat het horloge dan echt nieuw is.

Ouch dat is echt zonder spuug of vaseline gegaan dan.

3 likes

Hij had net 23K ontvangen voor twee OPs. Die 13500€ is lachend afgetikt.

5 likes

Ook hier maar even de gouden tip delen;

Op dit moment omdat het investeringen zijn. Mensen stoppen geld in de gekste dingen omdat spaarrekeningen niet renderen en geld lenen geen drol kost.

Als, let op, als de eu eindelijk eens de rentes verhoogd en geld lenen weer geld gaat kosten, sparen wat loont, dan gaat er een hoop lucht uit deze markt. Dus over een jaar of 10/20… als er eens verstandige mensen gaan regeren over ons geld… gaat het vast nog niet gebeuren.

4 likes

Dat valt toch mee?

Niemand!

2 likes

Als je echt waarde vast wilt zetten moet je gewoon opzoek gaan naar de meest wanstaltige met edelstenen ingelegde Sport Rolexen.

List prijs ligt rond de 80 uit mn hoofd.

Als je eenmaal een collectie als deze hebt opgebouwd kun je horologisch gaan rentenieren.

De Saco (oranje lunette) gaat voor z’n 250k als ze ooit te koop aan worden geboden.

Heb je niet zo een toereikend budget? Probeer dan een obscure Rolex 216570 S.A.S. Te kopen.

Zelden tot nooit in de verkoop dus garantie op flinke hype tijdens een veiling.

Als dat niet lukt, koop dan een vage vintage day date met een gare boomschors finish en hoop dat hodinkee er ooit een leuk stukje overschrijft en John Mayer het cool vindt…

Disclaimer:

Deze shit post is geschreven met een flinke dosis sarcasme en is niet bedoeld als financieel advies.

9 likes

Zouden er nu echt mensen hun €10k spaargeld van de rekening halen om in een OP met een flashy kleurtje te stoppen!? ik kan dat echt moeilijk geloven :sweat_smile:

Verleidelijk. :clown_face: Maar ik kijk nog even verder. :sweat_smile:

IK WIL GEWOON EEN STALEN SUB!! :rofl:

3 likes

Tuurlijk, met de hoop dat net als een daytona niemand hem wilde hebben toen hij uitkwam en straks zwaar gewild is. Of nu horloges in een kluis leggen, omdat NOS over 20 jaar vast extreem veel gaat opbrengen en zij echt de enige zijn (goh, waar komt dat tekort vandaan?)…

2 likes

Wat mij ook op is gevallen, er staan op Chrono 3x zoveel Subs met datum te koop dan een exemplaat zonder datum.

Vs

Plak LN achter de date, dan heb je er 200 ineens 200 minder

Er staan ook 2x zoveel blauwe dan zwarte sky te koop.

Was die niet zoveel zeldzamer?

Ik weet t niet hoor

3 likes

Geen pijn dat het horloge eigenlijk maar 8,5 kost? We zouden de gekte ermee in stand houden.

@Patrick gewoon kopen.

1. Premie betalen=je bent echt liefhebber en wilde m echt wel. Mocht je m aan list kopen blijft de mogelijke winst knagen en zul je er nooit zo van genieten.

2. 1e x doet t even pijn, daarna gaat t vanzelf.
    Stel je wil toch die seamaster, zoveel zul je niet afschrijven op de sub

3. Je hebt wat je echt wou

4. Niet meer omkijken

5. Zet je ondertussen op de lijst voor n sub

:wink:

3 likes

Terwijl de Submariner Mooier is dan de Submariner date.

3 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 4000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at De gekte gaat vrolijk door (Deel 2).