De gekte gaat vrolijk door (Deel 1)

…of dat je hem al hebt en vervolgens doet wat jij omschrijft :slightly_smiling_face:

8 likes

Om heel eerlijk te zijn snap ik de aantrekkingskracht van Rolex heel goed maar is deze hype iets te gek voor mij. Ik draag Rolex van mijn twaalfde jaar maar ik ben het type dat liever niet herkend wordt aan de hand van zijn horloges en anoniem blijven met een Rolex om je pols is wel verleden tijd

3 likes

Een nieuwe Submariner 41mm gaat grijs voor rond de 12.5k. Ik vraag me af of die prijs nog heel erg gaat stijgen of dalen. Wat denken jullie dat de Submariner in de toekomst nog gaat doen en of het slim is er een te kopen?

1 like

Ik denk dat de max nu wel bereikt is voor de submariner. Ik zie wel dat andere modellen gaan stijgen; zoals bijvoorbeeld de Milgaus en Airking.

1 like

Direct kopen, als de prijs keldert, heb je in elk geval nog een mooi horloge om de pols.

2 likes

Ja, nee, misschien…

Sorry man, niemand heeft een glazen bol en ook een technische analyse van de markt is onmogelijk. Het is gewoon wat de gek er voor geeft.

edit niemand heeft een werkende glazen bol.

1 like

Wordt alleen maar duurder. Kijk maar naar de prijzen van Rolex sinds 1950. Die zijn alleen maar dit gegaan :rocket::rocket::rocket:

2 jaar geleden een Explorer I 39mm 214270 MKII gekocht voor 5000 euro. Dat klinkt in de huidige tijd extreem goedkoop.

2 likes

Frappant: Dit zijn toch vragen die enkel bij rolex gesteld worden.

Een iwc of GS of quasi gelijk welk merk kandidaat koper weet dat t niet “slim” is of houdt zich niet met premie, latere meerwaarde of winst bezig

OT: ik denk dat een sub aan 12,5 kopen slim is als je m nu echt wil. Als je er geen 12,5 voor over hebt is het niet zo slim.
En dit vanuit liefhebbersperspectief, dus niet voor de winst. Dan koop je m beter aan 8,7 bij de AD

2 likes

Nee sorry, laat ik hem verduidelijken @Stifstaf dan is het minder frappant. :smile:
Ik heb steeds meer interesse gekregen in de Submariner en zou hem graag kopen. Maar bij de AD is het schier onmogelijk. Maar er 50% meer voor betalen vind ik ook zo pijnlijk. Dus geen vraag als beleggingsdoel, maar meer wie mij voor gek verklaart als ik hem grijs ga kopen.

Alternatief zou een Seamaster zijn. Maar ik ben bang dat de Submariner dan nog altijd zou blijven lonken.

2 likes

Dat laatste, vooral (ben ik bang🤔)

Ja maar dat zijn verkoopprijzen. We praten nu over een bubbel van 50% boven list binnen 2 jaar. Ik denk de grootste gekte van Rolex ooit. Hoe lang is dat houdbaar? Worden er daadwerkelijk Subs verkocht voor 12,5k of ben ik de eerste die het overweeg?

Ze worden verkocht voor dat bedrag.

En een jong gebruikte 116610? Dat lukt nog wel voor 2k minder. Dat vind ik best een verschil en een stuk minder premium.

Ik heb er 13500 voor betaald :raised_hands:

5 likes

Ja daar heb je wel gelijk in, 2000 euro is niet niks. Maar de dunnere lugs en nieuwe uurwerk trekken me ook wel. Plus dat het horloge dan echt nieuw is.

Ouch dat is echt zonder spuug of vaseline gegaan dan.

3 likes

Hij had net 23K ontvangen voor twee OPs. Die 13500€ is lachend afgetikt.

5 likes

Ook hier maar even de gouden tip delen;

Op dit moment omdat het investeringen zijn. Mensen stoppen geld in de gekste dingen omdat spaarrekeningen niet renderen en geld lenen geen drol kost.

Als, let op, als de eu eindelijk eens de rentes verhoogd en geld lenen weer geld gaat kosten, sparen wat loont, dan gaat er een hoop lucht uit deze markt. Dus over een jaar of 10/20… als er eens verstandige mensen gaan regeren over ons geld… gaat het vast nog niet gebeuren.

4 likes

Dat valt toch mee?