De gekte gaat vrolijk door (Deel 1)

Submariner in 1969 kostte 535 gulden… wat was toen de inflatie? Dan kunnen we die prijslijst van 1970 zo construeren!

I beg to differ… :wink:

Dit dus! We zijn allemaal een beetje gek, zoals ooit eens iemand aan mij vroeg: “…en, geeft 'ie beter de tijd aan dan mijn HEMA horloge van 20 euro?” Uh, nee!

7 likes

Ik vermoed een patek philippe calatrava… ironisch genoeg ook een ding wat mensen dragen om ‘gezien te worden’, want eenzelfde type horloge kan je ook voor 20k minder hebben.

1 like

Dat is ook niet zonder reden denk ik, het is een gevolg van. Niet dat ik in de markt ben voor een dergelijk horloge, maar de lol gaat er zo wel van af met deze gekte. Het is een soort van tulpenbollen gekte in plaats van dat het nog over de horloges zelf gaat. En dat komt niet door de liefhebbers op het forum hier.

1 like

Patek, Philippe & Cie

37 likes

Ik zou het zelf niet persé zo verwoorden maar kan mij ook best ergeren in de Rolex ‘kuddegeest’. Het is bijna vanzelfsprekend dat elke zichzelf respecterende liefhebber van een Rolex aan de horizon droomt. Nou niet dus.

11 likes

Je moet heel goed kijken voor je ziet dat het om een Calatrava gaat, je ‘logica’ klopt niet…

Daar zou ik niet dood mee gevonden willen worden.
Met mijn Rolex overigens ook niet.
Wil überhaupt niet dood worden gevonden :grin:

5 likes

Rolex en inflatie daar bestaan al trendjes van.

2 likes

Je hebt gelijk, mensen kopen geen Calatrava omdat er PP op de plaat staat, helemaal waar.

Weet je wat grappig is? Mensen als RLC willen desperately een Rolex. Welke precies maakt ze nog niet zó veel uit. Mensen als RLC zien tot hun ongenoegen dat de prijzen stijgen, en denken ‘shit, ik moet nu handelen’. Met als gevolg dat de huidige vraag nog toeneemt, prijzen verder stijgen, en mensen hogere premiums blijven betalen.

Degene die klagen over de hoge Rolex prijzen zijn net degene die het systeem voeden.

11 likes

Lekker shinen… indruk maken.
Niet dus

2 likes

In elke willekeurige boardroom herkennen ze die in 3 seconden. Lekker shinen dus.

5 likes

Daar wel ja.

Denk je echt dat PPs enkel vanuit liefhebberij gekocht worden? Of zou het bij deze horloges van 25k toch ook om image gaan? Komop.

6 likes

Vanwaar dan toch die verbazing en discussie telkens? Neem trouwens een ding van mij aan, het zijn “de liefhebbers” die “de gekte” zelf creëren en de handelaren (en ‘kenners’) zijn echt niet te beroerd ze een handje te helpen.

Gekte, …'t is heerlijk! :sunglasses:

1 like

PPC? Qu’est-ce que c’est?

1 like

Nee de schuld ligt totaal bij Rolex en hun idiote bedrijfsvoering.

Denk je dat ze er zelf slechter van worden? Hoe idioot is die bedrijfsvoering dan?

2 likes