De gekte gaat vrolijk door (Deel 2)

WiFi is voor mensen die geen geld hebben voor data, toch?

1 like

Oké oké. Als je het zo uitlegt. Maar dan mis ik nog een hoop.

Telefoon
Verzekering
Huisvesting
Energiekosten
Enz.

Die zul je toch ook moeten betalen of deed je dat ook van €30 in de week?

Ik wist dat ik een opmerking zou krijgen :joy:

afbeelding

2 likes

Daar heb je toch ouders voor?

Maar kwam net op insta een losse saffieren string dial tegen. Moest een kleine 6k USD kosten 🥲

3 likes

Nou weten we waar jij het van doet.

Gelukkig ben ik ook zo een ouder :laughing:

Toevallig een dochter? Tussen de 22-25? :rofl:

2 likes

Koopje toch?

1 like

Geloof me. Alleen zonen.

En als ik een schone dochter had adviseer ik haar vooral niet arm te trouwen. :rofl::stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Aha, voortschrijdend inzicht, dan komen er binnenkort ook marktcomforme biedingen? :grinning: :+1:t4:

1 like

Met alles.
Als je kijkt naar tussenwoningen. Die waren hier altijd +/- 180k voor een simpele oud huis met gedateerd uiterlijk. Daar vragen ze nu 240/250k voor.

Een moderne tussenwoning deed een paar jaar terug 220. En heel soms 240! dat was bizar duur. Nu vragen ze gerust 360…

Energieprijzen die 400 a 500x gaan. Niet te betalen voor een hoop mensen. Maar het gebeurd gewoon.
En dat heeft iedereen nodig. Een Rolex niet.

Brandstoffen op recordhoogtes.
Next step? Voedsel?

Geld op de bank kost geld. Iedereen wil verduurzamen. Maar wachttijden zijn maanden. Dat wordt straks jaren. En wil je sneller? Dan ga je meer betalen.

Ondertussen zie ik steeds meer berichten in het nieuws over banken die promoten je overwaarde op te nemen. ‘Gebruik het voor je pensioen’ ’ Gebruik het voor verduurzaming’ ‘Gebruik het voor een camper’ ( echt… )

Alles voelt gewoon als pre-2007… imo

3 likes

What goes up…

De echte klap van Corona moeten wij nog steeds krijgen.

Voorlopig is het alleen maar up. Bij de huizenprijzen verwacht ik op korte termijn geen down. De vraag wordt alleen maar meer terwijl het aanbod alleen maar daalt.

Want

1 like

Het gaat echt nergens meer over. Het huis van de buren staat hier nu te koop voor het dubbele van wat ik ooit betaald heb….

Wel verleidelijk, maarja koop maar eens iets terug en er dan nog op vooruit gaan. :man_shrugging:

4 likes

Het gaat inderdaad nergens meer over. Vooral voor starters en alleenstaanden is het balen. Die vallen (waarschijnlijk) buiten de boot.

Op vooruit gaan kan nog steeds. Ik heb begin dit jaar mijn appartement verkocht en verruilt voor een eengezinswoning.

1 like

Ja, die komt er aan.
De eerste verhogingen druppelen binnen, maar wel in mate zoals ik ze nog niet eerder gezien heb.
En dat terwijl de laatste keer dat ik prijzen heb verhoogd 3 jaar geleden is!

1 like

Morgen de sleutel van mijn nieuwe huis. Van een eengezinswoning naar een twee-onder-een kapper. Nauwelijks een hogere hypotheek pm.

9 likes

Gefeliciteerd! :partying_face:

1 like

AD’s :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik merk dat de vraag aan het afnemen is, minder zoekers, minder aanvragen, meer woningen die langer te koop staan of flink in prijs worden verlaagd.

Eerst had je op een woning 40-50 aanvragen en stonden mensen letterlijk in de rij. Meestal dan ook verkocht binnen een dag of twee.

2 likes