De gekte gaat vrolijk door (Deel 2)

Netjes. Goed gedaan. Van harte!

1 like

Er is een leuk huizen topic in off topic.

https://www.horlogeforum.nl/t/gaan-mijn-kinderen-ooit-de-deur-uit/359825

2 likes

Klopt, als je naar de macro kijkt dan zie je dat we in een “trap” zitten, Een debt trap.

Inflatie is hoog en zal hoog blijven, maar de rente verhogen kan niet in een society full of debt, want dan spat de bubbel.

1 like

Misschien heeft de markt voor nu zijn top bereikt.
Ik zie ook bij mensen om mij heen die plannen hadden om te verhuizen. Nu zo goed als allemaal besluiten te blijven waar ze zitten.

2 likes

In het kwadraat

Krapte op de markt, met name op macro niveau, wordt mijn inziens ook versterkt door de vraag die globaal tegelijkertijd in vele landen na praktisch een jaar stilstand tot stand komt. Bizarre tijden dat geld praktisch gratis is, niets oplevert, alles duurder wordt en (buiten duurdere prijzen) er nog geen drastische gevolgen zijn.

Ben benieuwd hoe het gaat ‘aflopen’

/totaal offtopic

De vraag zal onverminderd blijven. Maar de buitensporige huizenprijzen gaan uiteindelijk dalen, zodra de rente ook maar een beetje stijgt en iedereen in paniek raakt.

Gevolg; huizen onder water.

1 like

Ik ga binnenkort tekenen voor een nieuwbouw traject, dus laat de boel aub niet instorten :sweat_smile:

Bruggetje naar Rolex.
Ik hoop dat de AD ( Explorer II en OP) voor die tijd nog gaat bellen want straks gaat alle geld naar de nieuwe inboedel :sweat_smile:

2 likes

Heel snel die Rolex horloges halen inderdaad. :grimacing: Ik heb vorig jaar m’n nieuwbouwwoning opgeleverd gekegen en al onze stelposten voor de keuken, raam- en vloerbekleding etc. gingen x 2. :scream:

Doesn’t it always :wink:

Eens…… voedsel/levensmiddelen was gisteren een nieuwsitem. Alles gaat omhoog. Corona wordt als schuldige aangewezen maar wat ze er vergeten bij te vermelden is dat er de afgelopen twee jaar idioot achterlijk veel geld bij geprint is (dollar: vorig jaar alleen al zo’n 20% van alle dollars ooit geprint erbij begreep ik, en dat is dit jaar niet opgehouden.) ………. Dit geld komt nu in omloop waardoor we te maken krijgen met hoge inflatie.

Snel nog maar even wat spulletjes kopen voordat ik het niet meer kan betalen :wink:

2 likes

Verbaas mij de laatste tijd sowieso over de rekening van de supermarkt. De kar lijkt net zo vol of leger, maar de rekening voelt veel hoger…

Geen idee of het feitelijk zo is, of dat er gewoon andere, duurdere producten in de kar liggen. Feit blijft dat het lijkt alsof het duurder is.

Wij hebben ook niet gek lang geleden een nieuwe woning gekocht. Mijn vorige kocht ik een half jaar voor de crash in 2008. Dit keer gezorgd om voor een lage hypotheek te gaan. Bij afsluiten zaten we net op 80% marktwaarde…

Nu met de verdere stijging en een verbouwing betaald uit eigen zak denk ik nog op slechts 55 - 60% tov marktwaarde.

Niets onder water hier en op de eind datum alles afgerekend.

33 jaar en alles flink terugbetaald.
Mogelijkheid voor iets groter maar in feite is het nu ook al prima.
Dus ik kijk gewoon mooi toe vanuit luxepositie en koop een mooi horloge als ik de nood voel :upside_down_face:

2 likes

Supermarkten hebben de prijzen zelf enorm opgedrukt. En boeren uitgeknepen.

Mensen moeten dat eens gaan inzien.

4 likes

Tuurlijk, ik heb het ook steengoed. Maar het gaat over de rest van het electoraat die 50k boven een vraagprijs biedt alsof het gebakken lucht is. Dat is het ook, maar je moet het wel betalen he.

Schermafbeelding 2021-10-15 om 08.09.36

1 like

Als je dit interview met Seddiqi leest geeft dat ook weer een aardige indruk van de gekte! Wel de moeite waard.

7 likes

Wij hebben ook boven de vraagprijs betaald… maar denk dat je zelf gewoon verstandig moet doen en niet boven je stand proberen te leven.

En nee het leven is niet makkelijk en eerlijk. Helaas is niet voor iedereen is een koop woning weggelegd.

Who would not want a $450,000 profit from one watch?
https://wp-aws-media.s3-accelerate.amazonaws.com/2021/09/Patek-Philippe-factory-sealed-nauilus-5711-olive-green.jpg

Damn.
Dat is pas een premium

Gekleurde OP‘s volgen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes