De gekte gaat vrolijk door (Deel 2)

De AD speelt het spelletje gewoon mee. Als je een “gewild” model wilt is dat mogelijk, maar alleen als je er andere merken horloges of sieraden er bij koopt.

Om deze reden koop ik de laatste jaren met veel plezier bij een hele aardige GD.

2 likes

Of die premium van de GD bij de AD uitgeven aan sieraden voor de trouwe tweevoeter.

11 likes

Weegschaaltje meenemen en kijken wat de beste prijs gewichtsverhouding heeft.

1 like

Die heb ik standaard in mijn binnenzak.

3 likes

Ze willen meestal twee keer het premiumbedrag aan andere spullen. Dat vertik ik.

Dan snap ik het. Het is en blijft gekte, maar je kan altijd voorstellen de geplande premium stuk te slaan. En als je dan een nee krijgt, zou ik ook passen.

1 like

Ik liet mij zaterdag bij SC in DH vertellen dat ze in 2021 maar twee subs hebben uitgeleverd. Zelf stond ik zonder aankoophistorie een krap jaar op de lijst voor een DJ,36,jubi,fluted,blauw. Ook stukje geluk hebben beetje gunning opbouwen.

Op de wachtlijst voor een stalen sub, gmt, etc. was overigens niet meer mogelijk.

Ik kan je nu al meteen vertellen dat dit niet klopt.

Ken te veel mensen de er dit jaar een hebben kunnen ophalen daar.

Uit mijn hoofd al een stuk of 5

3 likes

Leek mij ook al erg sterk. Kwam wel gezellig een Aziatisch koppeltje dames binnen die binnen 30 minuten een daydate (paved en bezel) en een pearlmaster full diamond meenamen. Was ook bijzonder…

Dat is toch precies wat Kyuan en Schoen zeggen?

Die had jij ook gewoon kunnen kopen hoor

2 likes

Als je een iwc en een JLC koopt kun je een sub LV erbij “krijgen”.

Ik vind IWC an sich en een LV niet begerenswaardig genoeg om een JLC te willen :man_shrugging:t2:

4 likes

Lieve moeder heb je.

Ja, daar deed deze AD gelukkig ook niet geheimzinnig over. Dat kan ik wel waarderen, ook al betekent dat pech voor mij.

1 like

Sjonge jonge, die van mij doet enkel nog Breitling naast rolex :cry:

1 like

Die zal dan wel dunbelegd brood eten als er geen nieuwe leveringen Rolex binnenkomen…

1 like

Dit vind ik het vervelendste altijd bij de ADs tegenwoordig: Ze lullen/liegen maar wat, met als verwachting dat de klant het als een dom schaap maar aanneemt en ja knikt (of erin mee gaat tot ‘gesprekje’ hoe erg het allemaal wel niet is).

Zoiets soortgelijks had ik laatst ook met nog een heel verhaal wat erna kwam (En dit stond ook nog eens haaks op het verhaal van zijn collega een week eerder). Dacht man hou toch op en wees gewoon eerlijk. Snel weggegaan ondanks vaste klant.
(Deze kennen we allemaal wel: we zouden je het graag gunnen maaaar…’ uhm nee, je gunt het me helemaal niet, hou op schei uit denk ik dan).
Valt me ook altijd op dat hoe hoger in de ‘bedrijfs-hiërarchie’ van de AD vestiging de medewerker zit hoe meer onzin er uitkomt wat dit aangaat.

2 likes

Ftfy

2 likes

De gekte lijkt nu ook overgeslagen naar Omega… ik zie in het blauw nu een Seamaster staan voor 1000e meer dan dat je hem nieuw koopt. Ach proberen kan altijd.

1 like

Niet geheel nieuw. Ligt aan het model.