De gekte gaat vrolijk door (Deel 2)

Waarom zou je als koper een particulier dezelfde prijs (of meer) betalen als bij een handelaar? Dan koop je toch bij de professional :joy:

3 likes

Dat snap ik ook nooit: als particulier dezelfde prijs vragen als de GD.

2 likes

Op chrono haal je een nieuwe, bij een grijze handelaar voor Eur 5100. Dan vind ik 6k voor een gebruikte bij een particulier wat ruim. Maar zoals ik al schreef; proberen kan altijd

1 like

Dat is toch de norm hier? Lager bieden dan grijs is helaas ook de norm geworden hier :zipper_mouth_face:

2 likes

Een prachtige post die laat zien dat alle realiteitszin verloren is gegaan. Het is gewoon maar een horloge he.

5 likes

Nee. Als ze schommelen tussen 5 en 7k is 4K een goede prijs. :grin:

2 likes

Het lijkt mij ook dat een particuliere prijs lager is dan bij een dealer.

Sarcasme

1 like

Ja de tijd gaat hard maar 1942 is toch best een poosje terug hè! Dan ben je nu 97, wanneer je als 18 jarige (in de oorlog) 22 duizend gulden had geïnvesteerd. 22 duizend gulden was trouwens best een smak geld in 1942. Ook nu is het niet voor ieder weggelegd om even 10 duizend euro te beleggen.
Maar theoretisch heb je gelijk natuurlijk.

1 like

Ter vergelijk. 10k nu is bijna 200k ‘buying power’ in 1940. Dat is zelfs voor de gemiddelde HF’er een flinke investering.

1 like

Nou, ik heb 't zelf al 2 x laten doen , bij de AD. Oude plaat kreeg ik netjes mee. Evenals m’n oude pepsi inlay toen ik die door 'n frisse haf laten vervangen.

Als ik nu met een OP langs ga en vraag of ze mijn witte wijzerplaat willen vervangen voor een zwarte dan weet ik t antwoord al…

Source: Trust me bro :handshake:

Toch nog maar even voor de zekerheid reageren op een post van maanden geleden om enige notie van een daling van prijzen meteen de kop in te drukken :innocent: Want stel je voor, het Rolex kaartenhuis stort ineens in :scream:

Gaan alweer voor 8 a 9k Zie ik :grimacing::roll_eyes::money_mouth_face::face_with_monocle::face_with_monocle:

9 likes

Nou en dat is aan de lage kant. Heb ze voor net onder de 10 gezien.

geen idee, maar het ging toch niet om een plaatwissel van jouw OP? Het ging er volgens mij om dat werd aangegeven dat je je plaat niet zou kunnen laten verwisselen. Daarop gaf ik enkel aan dat ik dat al 2 x zonder problemen heb laten doen.

1 like

Alles stort nu even in. Maandag nog wat meer verlies, vrijdag een nieuwe all-time high.

Buy the dip.

1 like

Bizarre vergelijking van Rolex en aandelen die je eerder ook al maakte. Het heeft niks met aandelen te maken. Het is een luxe en verzamelartikel wat mode onderhevig is. De Rolex 11610 heb ik nog niet op de beurs zien staan.

Jij blijft niet inzien dat het alles met elkaar te maken heeft. Er zijn geen hogere RoE investeringen dan ‘het Rolex fund’. Liefhebber of niet, dat is een objectieve vaststelling.

Geld is geld, en return is return.

Op het einde van de dag kun je je geld op een spaarrekening zetten, of in een fonds stoppen, of in kunst, auto’s, horloges investeren. Luxegoederen zijn een perfect investeringsvehicle, en iedereen probeert ook gewoon de inflatie te kloppen one way or another.

1 like