De gekte gaat vrolijk door (Deel 2)

Gaan alweer voor 8 a 9k Zie ik :grimacing::roll_eyes::money_mouth_face::face_with_monocle::face_with_monocle:

8 likes

Nou en dat is aan de lage kant. Heb ze voor net onder de 10 gezien.

geen idee, maar het ging toch niet om een plaatwissel van jouw OP? Het ging er volgens mij om dat werd aangegeven dat je je plaat niet zou kunnen laten verwisselen. Daarop gaf ik enkel aan dat ik dat al 2 x zonder problemen heb laten doen.

1 like

Alles stort nu even in. Maandag nog wat meer verlies, vrijdag een nieuwe all-time high.

Buy the dip.

1 like

Bizarre vergelijking van Rolex en aandelen die je eerder ook al maakte. Het heeft niks met aandelen te maken. Het is een luxe en verzamelartikel wat mode onderhevig is. De Rolex 11610 heb ik nog niet op de beurs zien staan.

Jij blijft niet inzien dat het alles met elkaar te maken heeft. Er zijn geen hogere RoE investeringen dan ‘het Rolex fund’. Liefhebber of niet, dat is een objectieve vaststelling.

Geld is geld, en return is return.

Op het einde van de dag kun je je geld op een spaarrekening zetten, of in een fonds stoppen, of in kunst, auto’s, horloges investeren. Luxegoederen zijn een perfect investeringsvehicle, en iedereen probeert ook gewoon de inflatie te kloppen one way or another.

Rolex maakt al 60 jaar horloges die nagenoeg hetzelfde eruit zien. Die zijn allang niet meer mode onderhevig.

Als je niet in het aandeel gelooft hoef je het niet te kopen.

Ik bekijk het als liefhebber, niet als investeerder, maar meerwaardes zijn wel leuk meegenomen. En ik zie dat de waarde van luxegoederen, en ook Rolex, meebeweegt met de markt. Anyway, I’m in it for the long run, want ik draag m’n 124060 erg graag en het horloge gaat nergens heen.

1 like

Toch zijn ze de laatste 5 jaar pas echt zo “hot” geworden als nu en zijn de afgelopen decennia steeds minder mensen horloges gaan dragen. Het zou me helemaal niks verbazen als de algemene horloge gekte over een jaar of 5 weer afzwakt of dat men over een jaar of 20 nog amper horloges draagt.

Er worden jaarlijks alleen wel een miljoen nieuwe “aandelen” uitgegeven. Dat helpt volgens mij niet mee voor een “aandeel”? :innocent: Een (groot) deel van de waarde wordt toch gebaseerd op mensen die ze kopen om te dragen. Jij hebt hem uiteindelijk ook als horloge om te dragen gekocht.

Als resultaten uit het verleden garanties voor de toekomst bieden zoals jij hier boven zegt dan weet ik zeker dat hij eerdaags verkocht gaat worden :innocent:

Oooeeeeh een nieuwe ‘bubble gaat barsten’ theorie. Love it. Het is in het verleden echter nog nooit gebeurd zonder recuperatie nadien.

De perfecte graadmeter is er, de prijs. Zie jij die zakken dan?

Nu niet lullen hé man, ik heb dat ding al + 1 jaar 🥲 - stop je cheap shots maar terug in je heuptasje.

1 like

Een stoffig verzamelobject net als horloges dat steeds minder relevant werd, postzegels. Of is die markt ondertussen weer aangetrokken? Of het een bubbel is, geen idee. Maar er is een reele kans dat het over een bestek van tientallen jaren langzaam als een nachtkaars uit gaat. Dat zou me niks verbazen.

Haha hoeveel “blijvers” heb je wel niet gehad :upside_down_face: Als ik blauwbeer was zou ik even op je profiel zoeken en alle blijvers er bij pakken en kijken of je ze nog hebt :innocent:

Doe dat. Veel plezier. Ik verwacht het rapport hier binnen een uurtje.
Reken op basis daarvan ook even uit wat de procentuele kans is dat ik m’n 124060 morgen verkoop, en concludeer daarmee dan over de toekomstige waarde-evoluties van de horlogemarkt. Kwestie van relevant te blijven.

1 like

De 40 grens sneuvelt

7 likes

Gaat helemaal nergens meer over :joy::joy::joy:

1 like

Toch is het anders dan aandelen en andere investeringsobjecten. Kun je niet 1 op 1 vergelijken. Het is niet uit te sluiten dat de jongere generaties steeds meer naar smartwatches zullen neigen. Smartwatches bestaan niet zo lang en slokken al echt wel serieus marktaandeel op. Niet per se van Rolex maar toch. Zal op de langere termijn misschien toch ook wel op Rolex invloed gaan hebben. Ken zelf wel mensen die van een duur horloge zijn overgestapt op bijvoorbeeld een Apple watch (veiliger, hipper, minder opvallend/patserig, zeker in bepaalde kringen zoals kantoor enzo kan dat de voorkeur hebben). Vroeg of laat gaan mechanische uurwerken minder populair worden. Zal onze tijd wel duren misschien hoor. De aandelenmarkten bestaan al heel lang en zullen dat ook blijven doen. Ik snap je vergelijking, maar echt hetzelfde is het niet.

3 likes

Ik deel je mening. Zie ook postzegels, op wat diehards na wil niemand het meer hebben. Al zal het wat betreft Rolex nog wel een aantal decennia kunnen duren.

Tijd om te flipperen :stuck_out_tongue:

Een luxe horloge is niets anders dan een sieraad en die wil de mens al duizenden jaren dragen en zal dat altijd willen blijven doen. Een Apple watch zal op den duur wel weer worden vervangen door wat anders. Een bril, een draadloze lcd contactlens of zelfs micro implantaten met skin display als we echt de weg kwijt raken….Maar dat sieraad (aan de pols) blijft altijd.
Je kan het geluk wat een mens uit een lijfsieraad haalt simpelweg nooit met antiek, postzegels, of desnoods pokemonkaarten gaan vergelijken.

7 likes

:+1:

Ik snap je redenering. Anderzijds zie je ook de trend dat men graag laat zien dat het financieel goed gaat. Dit laten ook jongeren graag zien middels een duur horloge.

Op m’n werk werd ik door een jobstudent aangesproken “hoe kun je dat betalen?” en dan terwijl hij zelf een sub om had. De hele bezel was aan gort en de reparatie van €900 kon hij kennelijk niet opbrengen. Ooit de sub gekocht van geld uit een erfenis. Het is ook erg belangrijk om in een sweater van veel te veel geld te lopen.

Ik ben benieuwd naar de trends die gaan volgen.

3 likes