De gekte gaat vrolijk door (Deel 2)

Rolex.Prostitutie.Drugs

Jongens. Is er al concencus over de volgorde?

#huizenmarkt

5 likes

Enige verschil is (hoop ik), is dat mensen geen geld lenen om een Rolex te kopen.

2 likes

Think again, het zal je verbazen hoeveel mensen in de schulden zitten voor luxe goederen, incl horloges

4 likes

Hoeveel mensen al in de schulden komen voor kapot witgoed of een kapotte CV ketel.

Mensen op dit forum willen nog wel eens onderschatten hoe zwaar sommige mensen het hebben in ons land.

7 likes

En hoe bijzonder het iom een duur horloge te bezitten.
Ik geniet elke dag van het horloge wat ik om heb. Het is dan ook meer dan gewoon een horloge, het helpt me herinneren wat ik gedaan heb om zo’n horloge te kunnen betalen, waar ik vandaan komen en waar ik ben.

Misschien is dat ook een factor in waarom de gekte nog steeds doorgaat

7 likes

FTFY

geintje :kissing_heart:

5 likes

Dit verbaast mij inderdaad. Ik zou echt nooit geld lenen om een Rolex te kopen.

1 like

Loop eens door de Mediamarkt.

Bij alle dure TV’s, Hoofdtelefoons, Speakers zie je aanbiedingen om die zooi te kopen op afbetaling.

2 likes

Ome DUO zou ik zo om een gunst vragen wanneer ik een Sub voor list zou kunnen krijgen…

2 likes

Ja belachelijk. Zou mijns inziens ook verboden moeten worden. Enige legitieme reden om een TV op afbetaling te kopen is voor een studentenhuis waar continue mensen weg gaan en nieuwe mensen komen. Maar om geld te lenen voor luxe goederen is echt dom.

Daar zijn huurconstructies voor :slight_smile:

Ome duo heb ik direct afbetaald toen ik de kans had.

Echt wel een fijn gevoel om te weten dat ik geen schulden heb.

Tja zo is onze westerse cultuur wel ingericht. Alles moet duur zijn van een populair merk en het liefste met een beetje aanzien.

Ik zou zelf ook sneller een oude Volvo v70 kopen ipv een lease hok nemen.

Onderaan de streep moet iedereen lekker doen wat hij / zij zelf wil.

2 likes

Dat geloof ik, maar ik bedoel dus:

8k lenen, 13k pakken en terug afbetalen

1 like

Gelukkig geen last van #deeltijdstuderen :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Eerst 8 maanden volledig bijlenen voordat dat lukt.

Ken weinig tot geen studenten die niet even van z’n snoep pot zouden snoepen haha.

5 maandjes toen ik student was, +/- 1600 euro was het maximum voor de IVA :partying_face: :joy:

1 like

Ik ken voorbeelden waar verkopers getraind worden de klanten te beïnvloeden om te kijken wat ze per maand kunnen missen voor een dure aankoop. Dat schrikt ze schijnbaar minder af dan het hoge bedrag van de aankoopprijs. Rente is lekker laag en geld wordt steeds minder waard etc. Vandaar dat altijd het maandbedrag erbij staat vermeld.

Dat door BKR registratie het maximum bedrag bij hun hypotheekaanvraag daarna verrassend laag is wordt er niet bij gezegd.

7 likes

Precies. Ze naaien je waar je bij staat.

Daarom rock ik lekker mijn oude iPhone 8 en een gouden Day Date. Niks op afbetaling alles is van mij haha.

8 likes

Maar een beetje intelligent wezen trapt hier toch niet in.