De (polijst) gekte gaat vrolijk door!

Leuke discussie dit.

Deze is wel bijzonder.

Veel werkdruk is dan een vrijbrief voor slechte resultaten.
Komt mijn Rolex rond gepolijst terug…
Jaa sorry meneer , werkdruk hè.
Ooohw okee geen probleem dan :roll_eyes:

Mijn baas ziet mij al aankomen…
Ik werk in de chip/semiconductor bedrijfstak.
Werkdruk is ongekend hoog.

Fout marge 0,0. Deal with it.

3 likes

Zeker!

Net nog even het WhatsApp gesprek nagelezen. Meneer in kwestie werkt bij een servicecenter in Nederland voor een groot Zwitsers merk(zal maar even niet vermelden voor welk merk).

Oké hou je vast :laughing:. Ze doen met 3 man 200 polijstbeurten per maand en 80% is met stalen band.

Ik denk dat dit probleem in de toekomst groter wordt. Horloge huizen verkopen steeds grotere aantallen en goede werknemers worden schaars.

p.s Ik zei net 5 polijsten per dag, maar in het gesprek stond ongeveer 5 in 3 uur tijd :crazy_face:

1 like

Rolex Brussel heeft die machines ook. Mijn Explorer kwam als nieuw terug.

2 likes

Dacht dat @Krabong en @HorlogeOpa hier ervaring mee hebben.

Laser welding of pucken doen ze bij een RSC ook. Lapideer hebben ze daar ook om tot fabrieks spec te kunnen polijsten.

2 likes

Vrij kwalijk … ik zou er wel een beetje verdrietig van worden als m’n horloge rondgepolijst weer terug zou komen (beetje gechargeerd uiteraard)

1 like

Misschien verschilt het wel per RCS. De DD boven is goed rond gepolijst bij het RCS.

zover ik weet maken ze geen gebruik van laserwelding, bij een beurtje van de rond de 900 euro.

1 like

Lijkt me inderdaad iets wat apart verrekend wordt en niet inbegrepen bij een standaard service inclusief polijstbeurt.

1 like

Meerdere ervaringen met Rolex Keulen, laatste keer een paar jaar terug. Tritium wijzers trokken ze je toen sowieso eruit. Alternatief bij een plexi Datejust was om de tritium bollen op de plaat te verwijderen en opnieuw relumen maar dat was inclusief beurt €2400,-.

Een Datejust 2 met een stuk uit de kast was te polijsten, kostte niets extra. Beurt tegen de €800,-

Laseren van een Submariner 14060 en daarna polijsten was een meerprijs bovenop de full service van om en nabij €150,-. Ik vond dat zelf toen goed gelukt maar er was ook iemand die de facetrand te grof vond, herinner ik me.

Gr. Roel

4 likes

Die R staat natuurlijk voor Ralph, dat weet iedereen :laughing:

1 like

Enige wat me opvalt is dat ik dit soort verhalen vaak uit de UK hoor. Maar dat is uiteraard niet erg statistisch.

1 like