Gewoon wat leesvoer

Gewoon een mooi artikel over een mooi stukje techniek.

Prettig weekend!

8 likes

Heel cool. “He thins the springs”, dat móet me een klus zijn zet

1 like

Stukje vak werk hoor.

Het horloge is niet mijn smaak maar wat een prachtig stuk techniek :star_struck:

En dan kom je nog slechts op 40 uur gangreserve bij een 3Hz horloge. Wellicht hij hem niet moet verdunnen? :wink:

Maar pracht werk!

Da’s een mooie kast, een mooie achterkant, maar ik zou tureluurs worden van de voorkant. Die is zo druk en onleesbaar, zeg. Ik kan het dus niet eens zijn met Ome Johns beslissing om horloges te maken “where the movement can take centre stage”.

Buiten dat vind ik het sympathiek om zoiets uit Ierland te zien komen, is de merknaam briljant en het logo gewoon een leuke knipoog.

Tja, in mijn wereld heb je voor een handwinder maar 24 uur gangreserve nodig. :slight_smile:

De gangreserve van de Valjoux 88 3Hz is volgens Ranfft 40 uur. Het klinkt leuk dat uitdunnen van de veer, maar waarom heeft hij dit gedaan?

Overigens doe je nu de aanname dat je een horloge iedere dag op wil winden. Wellicht wil ik dat niet :wink:. Het zijn juist de handopwinders die de langste gangreserves hebben. Als extreem voorbeeld de Lange 31.

Daarom heb ik alleen automaten, quartz en solar. :slight_smile:

Normaal ben ik wel een fan van IWC. Fliegers spreken mij sowieso wel aan.
Maar voor deze van IWC loop ik niet echt warm

Voor de skeleton-liefhebbers onder ons.

Dit kan misschien wel eens de volgende worden…

Een mooi artikel over Citizen.

1 like

Mooi ding hoor!

1 like

Gedistingeerd, aan dat woord dacht ik, toen ik het horloge zag, maar ja, die naam…

Ja die naam is niet echt uitnodigend.

Is ook nergens mee te vergelijken…