Defecte Rolex Sub

Augustus 2013 een Sub (116610LN) gekocht van een betrouwbare handelaar, (horloge is van 04-2013) en sinds vorige week stond het horloge stil op de watchwinder.
Het horloge liep altijd perfect op tijd, maar was ook met de hand niet meer op te winden.(soms liep het wel en dan weer niet)
Het lijkt alsof het horloge geen gangreserve opbouwt.

Nu zit er garantie op tot 2015, dus maar even naar S&C gereden en het horloge daar ingeleverd. (zij vragen € 50,00 “handelingskosten” omdat het horloge niet daar is gekocht).
Nu ben ik wel benieuwd of iemand weet wat er aan de hand kan zijn met het horloge? (en ja het is een echte :wink:

1 like

Vervelend voor je!

Dat S & C in dit geval een tegemoetkoming vraagt voor de door hun te maken kosten zoals verzenden, administratieve kosten etc., vind ik niet meer dan redelijk.

Ik begrijp alleen niet waarom je je niet tot die “betrouwbare” handelaar wendt?!

De (waarschijnlijk grijze) handelaar heeft de winst gemaakt en als hij zich er met een Jantje van Lijen af wil maken, zou ik hem i.i.g. de kosten van S & C laten dokken.
Da’s het risico van winst willen maken c.q. winkeltje willen spelen.

Ik zou ook zeker naar de handelaar gaan! Stel nou dat de bij Rolex zeggen dat het niet onder garantie valt omdat een onoordeelkundig persoon heeft zitten rommelen, dan weet je handelaar in ieder geval al dat er iets opgelost moet worden.

Even een aanvulling, de handelaar wil het ook voor me afhandelen hoor.
Heb alleen geen zin om weer 1,5 uur in de auto te zitten.

Regel je het zelf en stuur je de rekening naar de handelaar, dit in overleg. Opgelost!

Klinkt alsof de veer in de veerton gebroken is? Ik zou er wel 1,5 uur voor over hebben om terug te gaan. Hij heeft het horloge verkocht, dan moet hij het ook maar oplossen.

Zeemeester Schreef:

Regel je het zelf en stuur je de rekening naar de
handelaar, dit in overleg. Opgelost!

+1 er van uitgaand dat de garantiekosten door Rolex worden gedragen.
Hoop alleen dat de handelaar ook aftikt als er alsnog een dikke rekening komt, omdat er bijvoorbeeld door Rolex wordt gezegd, dat er sprake is van (niet zichtbare…) val- of stootschade aan de balansas o.i.d…
Denk dat de handelaar dan gaat zeggen, dat ie het via een eigen (lees goedkopere) horlogemaker had laten reparen en slechts een deel van de schade wil vergoeden.

Die schade aan de balansas is dan ook het enige wat ik kan verzinnen.
Een defect aan de veer die de reservekracht moet vasthouden, lijkt mij na 11 maanden gebruik nog geen optie.
Misschien dat een horlogemaker hier ervaring mee heeft… kom er maar in :wink:

geen idee wat er mis kan zijn. rotor niet goed vast? maandagochtendgeval vd lager?

ik zou wel zelf terug zijn gegaan naar de verkoper. of anders in overleg naar ad.

@brutus, als de verkoper em als met fabrielsgarantie zijnde verkocht. zou ie imho niet aan kunnen komen dat t bij n horlogemaker om de hoek goedkoper kon. voor hetzelfde geld was er wel iets serieus mis t uurwerk, ben je denk ik mogelijlk na zo n actie je gehele fabrieksgarantie kwijt.

marnix.moed Schreef:

@brutus, als de verkoper em als met
fabrielsgarantie zijnde verkocht. zou ie imho niet
aan kunnen komen dat t bij n horlogemaker om de
hoek goedkoper kon. voor hetzelfde geld was er wel
iets serieus mis t uurwerk, ben je denk ik
mogelijlk na zo n actie je gehele fabrieksgarantie
kwijt.

Tja, “wat hoort & zou moeten zijn” is blijkens “ervaringen met verkopers” niet altijd hetzelfde… :wink:
Maar goed, laten we het beste hopen voor hamiltonfan!

Als het horloge in de garantie zit dan zou een officieel dealer (dat is S&C toch?) bij zo’n premium merk in mijn ogen de evt kosten moeten regelen met het merk zelf?

Als ik naar egypte verhuis met m’n splinternieuwe rolex hoop ik dat de dealer aldaar ook gewoon kosteloos mijn horloge inneemt en zorgt dat het geregeld wordt…

marnix.moed Schreef:

geen idee wat er mis kan zijn. rotor niet goed
vast? maandagochtendgeval vd lager?

Bij Rolex slaan ze de maandagochtenden over ;).

Wel enorm vervelend dit, ik zou met tot de verkoper wenden.

Succes.

Lekker doemdenken met zijn allen! Er kan van alles kapot zijn want er zijn veel bewegende onderdelen. Heb je nog handmatig opwinden geprobeerd of iets anders om er weer leven in te krijgen?

ryan Schreef:

Lekker doemdenken met zijn allen! Er kan van alles
kapot zijn want er zijn veel bewegende onderdelen.
Heb je nog handmatig opwinden geprobeerd of iets
anders om er weer leven in te krijgen?

dat heeft ie al geprobeerd. niet alleen de doemdenkende zinnen lezen :wink:

marnix.moed Schreef:

ryan Schreef:

Lekker doemdenken met zijn allen! Er kan van
alles
kapot zijn want er zijn veel bewegende
onderdelen.
Heb je nog handmatig opwinden geprobeerd of
iets
anders om er weer leven in te krijgen?

dat heeft ie al geprobeerd. niet alleen de
doemdenkende zinnen lezen :wink:

Oeps! Die heb ik over het hoofd gezien vanaf mijn telefoon…

Die handelingskosten die S&C berekent zijn volgens mij volkomen onzin en geldklopperij. Als blijkt dat het een fabricagefout is dekt Rolex alle kosten, dus ook de “handelingen” (enkel bonnetje schrijven en opsturen) die S&C moet doen om het horloge te laten repareren. Rolex geeft wereldwijd garantie ongeacht de dealer. Zelfs als S&C zelf de reparatie zou mogen uitvoeren (wat zij overigens niet mogen omdat ze daar geen gekwalificeerd personeel voor hebben), zouden ze hier niets voor mogen berekenen. Zij kunnen ook dan alle arbeidskosten op Rolex verhalen.

Ja maar. S & C moet natuurlijk wel de peperdure nieuwe vestiging in Rotjeknor bekostigen.
:frowning: :wink:
My two cents.

Elf.

Als ik de keus had om 1,5 uur in de auto te zitten naar een grijze handelaar
of even langs S&C wandelen en 5 tientjes moeten aftikken wist ik het wel.
Voor die vijf tientjes zou ik dan ook wel een half uurtje willen passen…

Ik heb een Deen wiens Rolex het na een maand of zeven zonder reden begaf ooit horen zeggen dat het horloge karakter had… Maar goed, schrale troost…

zeno Schreef:
-Nou jou stelling kan wel kloppen maar als de ad anders beslist wat dan ?
Ik heb een citizen uit het hogere segment die ik niet bij mij in de omgeving kon kopen met wereld wijd garantie en die week te veel af ik ben toen naar de ad bij mij in de buurt gegaan,die hem niet kon leveren deze vroeg mij € 60 20 voor verzendkosten en 40 voor onderzoekkosten.
Ik vroeg hem ik heb toch wereld wijd garantie op dit horloge waarom deze kosten? Zijn antwoord, als je deze bij mij had gekocht was het gratis geweest.
Het is zeker geen Rolex maar wereldwijd garantie is garantie maar als ad er anders over denkt wat doe je dan ?

Die handelingskosten die S&C berekent zijn volgens
mij volkomen onzin en geldklopperij. Als blijkt
dat het een fabricagefout is dekt Rolex alle
kosten, dus ook de “handelingen” (enkel bonnetje
schrijven en opsturen) die S&C moet doen om het
horloge te laten repareren. Rolex geeft wereldwijd
garantie ongeacht de dealer. Zelfs als S&C zelf de
reparatie zou mogen uitvoeren (wat zij overigens
niet mogen omdat ze daar geen gekwalificeerd
personeel voor hebben), zouden ze hier niets voor
mogen berekenen. Zij kunnen ook dan alle
arbeidskosten op Rolex verhalen.