Deuk Rolex bezel 116234

Goedemorgen allen,

Ik heb mijn 116234 op de vloer laten stuiteren, zijn ze blijkbaar niet voor gemaakt. Er zit nu een deuk in mijn witgouden bezel. Hij is minimaal, maar ik ben een mierenneuker mag dit? anders maak ik er azijnzeiker van :joy: wat dat betreft. Nu zou ik eigenlijk een zelfde bezel erin willen laten zetten, zodat de referentie niet verandert. Is dit mogelijk bij een AD? of is er überhaupt iemand die dit kan doen? Let me know :grin: :ok_hand:

2 likes

Laat het gewoon zitten… je went er vast wel aan, die fluted bezels zijn vrij kostbaar. Tenzij het verzekeringswerk wordt natuurlijk, maar ik zou mezelf hier niet zo flink voor in de kosten werken…

Oh en euh: foto’s?

1 like

Als ik dan toch mag zeiken: azijnzeiker ipv azijnzijker :wink:

6 likes

Je was me net voor… azijnzeiker :thinking:

1 like

Het is hier nog vroeg jongens… :sweat_smile:

2 likes

Uurwerk geen schade?

En anders zou je eventueel de bezel bij een derde partij de bezel kunnen laten bij slijpen/repareren.

2 likes

Ja dat lijken me in dit geval de meeste zorgen, hoor je niks los of iets? Dan heb je wellicht geluk, ik zou het in ieder geval in de gaten houden.

1 like

Ik zou na zo’n val hem sowieso even laten controleren

2 likes

What he said :small_red_triangle:. Er werkt echt een artiest bij Gassan Amsterdam als het aankomt op polijsten en herstel van dit soort schades…

1 like

Ik zou het uurwerk ook even laten checken.

Bezel opsturen voor reparatie buiten Rolex goedkopere oplossing voor de bezel.

@HanDavinci hoe heette die gasten in Londen ookweer?

1 like

Pics or it didn’t happen!

Maar idd erg Zuur zeg, sterkte!

Ik wil een nieuwe

1 like

Creative Watch Co in Birmingham.

Die slijpen ze. Alleen wordt zoon put corrigeren moeilijk.

2 likes

Als je een horloge draagt loop je nu eenmaal dergelijke risico’s. Maar dat wil je niet horen waarschijnlijk dus veel sterkte.

2 likes

Il_mezerna in Italië kan die deuk opvullen en zo heb ik ook gehoord dat in Engeland watchworks dat ook kan, alleen weet niet of zij uit het buitenland ontvangen per post zegmaar heb gehoord dat dit niet het geval is, correct me if I’m wrong.

Zie alleen ook regelmatig van die kapot geslepen horloges langskomen. Dat wil ik mijne niet aandoen. Maar bezel vervangen is geen (standaard) optie?

Dat doen ze daar totaal niet, check de bezel van mijn 18238 en die van @HanDavinci.
Vervangen kan ook hoor, zoek er eentje en ga even langs een horlogemaker, zo gepiept.

4 likes

Het is maar welk risico je wenst te lopen.
@Sandy wil graag dat ik weer wat hardere humor maak. :nerd_face:

4 likes

Of doe het zelf! Zijn hier op het forum genoeg experts die ff een bezel wisselen.