Doen of niet? 300 euro Omega Seamaster 550

Je had toch die maat van je die ook HF lid was en die had toch een mooie Hamilton voor minder dan 300 euro?

1 like

Niet doen.

Wat al is geopperd, koop iets hier uit het blauwe deel, een miskoop zal je mi. dan niet gauw maken.
Deze Omega zou ik laten lopen…

Succes!

We hebben met z’n allen naar het horloge gekeken…

Nu kan hij er zeker weer tegen voor de volgende 5 jaar. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Kijken is niets!!! Service gekregen ja of nee en graag bewijsje!

Maar als ik zo zie, ken je er nog niet veel van en ging ik toch voor iets modern en correct dan voor oude meuk waar je misschien kortelings al 500 euro moet aan uitgeven om het weer wat netjes te krijgen.

Goedkoop = … vul het zelf maar even in.

1 like

Eens, hoewel de ventura misschien een kans maakt. Waar ze wel aan kunnen tippen is de bouwkwaliteit.

1 like

Doen!

@Bas99 hier wat voorbeelden ter inspiratie:

1 like

Lijkt mij ook verbogen veder zit de pakking er verrot uit maar dit is niet echt duur om te maaken kleine beurt er tegen aan en voor lief nemen dat 1 wijzer of vervangen is of relume
Prijs zou im zeggen als de lugs goed zijn 300 best oke prijs is


Ziet eruit of hij in het verleden vocht heeft gehad, en de pakking is in zeer slechte staat dat duid op achterstallig onderhoud.
Just my €0,02

2 likes

Er klopt wel meer niet, kijk ook eens naar de kroon en hoogst waarschijnlijk ook een service nodig dus ik zou wat verder kijken…

1 like

Dit is nu al je 2de omega waar je aan twijfeld terwijl ik je nog een verwijzing heb gedaan naar het blauwe gedeelte hier waar een hele mooie staat zonder twijfel.

2 likes

Snap wel dat veel mensen deze aanraden, maar is wel 50% duurder dan de Omega die TS nu op het oogt heeft. Waarschijnlijk wil hij gewoon een koopje scoren. Zo ben ik ook :smirk:

Het nadeel van koopjesjagen is dat je sneller de mist in gaat.

1 like

:point_up_2:

2 likes

Dan is het dus ook geen koopje maar noem je het een miskoop.

1 like

Niet wat ik bedoelde. Een koopje hoeft niet per se een miskoop te zijn, maar de kans dat het een miskoop blijkt te zijn is wel groter.

1 like

Onder de streep is 300 euro voor de Seamaster natuurlijk niet duur en weet ook zeker dat als die zelfde SM hier op HF aangeboden zou worden voor dat geld,deze heel snel weg zou zijn.

1 like

Ja weet zeg ook een kleine beurt en de kroon is mij niet op gevallen

Op de tweede foto zie je dat de lug rechtsonder overduidelijk scheef staat. De foto kan het natuurlijk enigszins vervormen maar mi niet zoveel. De band aan die zijde zit ook veel ruimer dan aan de bovenzijde.

Misschien vertekening, maar ik zou om duidelijke foto met schuifmaat vragen. Op gebied van originaliteit ontbreekt helaas mijn expertise.

Bij twijfel altijd laten liggen. Twijfel blijft altijd knagen.

Hallo Bas, zelf heb 3 van dit soort exemplaren liggen. Kijk ook even naar het type nummer in het deksel en zoek dit op in de catalogus van Omega. Toen ik ze kocht kon je dit vrij makkelijk vinden op internet. Als het nummer niet matcht met het type horloge is dat een aanwijzing dat er iets mis is. Als het wel matcht kun je specifiek op zoek naar info over dit specifieke type en vergelijken met jouw exemplaar. Trek bij een horloge in zo’n toestand in ieder geval ook tenminste 250 euro uit voor een servicebeurt in het eerste jaar als je hem zo lang wilt houden als jij van plan bent. Succes!

1 like