Doxa only

Gaaf, proficiat! Betere foto’s mag altijd :+1::+1:

gr, HJR

Mooi exemplaar! Dit is er wel eentje op m’n verlanglijstje :ok_hand:

yeah baby… Na al een tijdje het Doxa 50 year anniversary te hebben, heb ik eindelijk ook de 40 year anniversary gevonden woohoooo.

Een must read voor Doxa sub liefhebbers trouwens!!

10 likes

21 likes

17 likes


Mijn mogelijkheden om (goede) foto’s te maken zijn beperkt…maar ik doe mijn best.
Op de laatste prentjes poog ik jullie een beeld te geven van het contrast dat deze kastvorm heeft - maar dat weergeven lukt me maar matig.
Als je iets specifieks wil zien dan lees ik dat wel.

7 likes

Ik vind het echt een super mooi exemplaar! Is ook iets kleiner dan de eerste sub toch?

‘MN’ erop. Lekker voor de vakantie.

16 likes

Een uurtje geleden deze mooie 300T ontvangen. Ik verzamel al zo’n twintig jaar en had eigenlijk altijd al zo’n oranje Doxa op het lijstje staan. Maar ja, er komt altijd wel wat anders voorbij en lange tijd waren ze ook niet echt makkelijk in Europa verkrijgbaar immers.

Na mijn vorige aankoop - Sinn U1 - was ik eindelijk op het punt dat ik zo’n beetje alle ándere duikers heb gekocht die ik wil. Dus op 26 juni een 300T besteld. Moet wel zeggen: communicatie vanuit Doxa liet wat te wensen over, maar goed, uiteindelijk toch gearriveerd. Ook bijzonder: deze hebben dus wél een heliumventiel, in tegenstelling tot wat op de site staat. We kwamen hier bij toeval achter op WUS.

Eerste indrukken zijn in ieder geval positief. Erg mooie afwerking en in het echt nog sexier dan op de foto’s. Ik ben ook al rond aan het kijken qua banden en heb al een oranje Borealis nep-Isofrane klaar liggen en ook al wat andere oranje banden. Verwacht nog een 22mm oranje Erika en als die bevalt gaat er wellicht ook een 20 op de Doxa.

14 likes

Gefeliciteerd? Helium ventiel Die heb ik niet erop…Apart. Maar ja zo diep ga ik toch niet.:wink:

6 likes

Wellicht alleen de oranje versie met heliumventiel? Of is er weer doxiaans een vreemde situatie gaande met verschillende producten in dezelfde lijn?

Nee hoor. Bij mij zat er geen HV op de oranje Doxa

1 like

image

3 likes

Ah classic Doxa dus weer. :joy:

1 like

Het is mijn eerste ervaring met Doxa, en persoonlijk ben ik niet zo’n fan van dit soort dingen.

Hier is de thread op WUS, waar men er achter kwam via een Instagram post en vervolgens een ander die ook een foto met ventiel plaatst. Hij heeft een zilveren Searambler, dus nee, niet alleen Professionals.

En het lijkt er op dat alle nieuwe 300T’s er eentje hebben, na mailcontact door een WUS’er: “I exchanged an email with Jamie last night at Doxa, she confirmed that the new batches of 300T’s will have a HEV.”

Kortom, mocht een gebrek aan heliumventiel je weerhouden hebben van een Doxa… dan ben je er wellicht blij mij. Persoonlijk doe ik mijn Sinn U1 af wanneer ik mijn handen was, dus het maakt hier weinig uit :smiley:

7 likes

OK, ok, dat was wat sarcastisch bedoeld, maar zwemmen doe ik er niet mee; strikte desk divers hier.

2 likes

Wel weer wat bijzonders in ieder geval, wat voor sluiting heb je op de band?

Deze; ik geloof dat ze dit type sluiting al een tijdje gebruiken voor deze 300 en de eerdere 1200. Deze heeft ook de uitschuifbare diver’s extension, wat ik ook heb op een Strapcode band voor een SKX.

Voordeel: gemakkelijk de band een stukje langer maken zonder een bandentooltje nodig te hebben wanneer je pols wat opzwelt of je een keer écht een wetsuit aan hebt.

Nadeel: normaliter gebruik ik de kleine verstelgaatjes in een sluiting om de band precies op maat te maken. Dat kan nu niet. Ik heb er twee volle schakels uitgehaald en hij is nu goed op maat, maar ik zou hem doorgaans nu één gaatje strakker zetten. Geen enkel probleem wanneer ik hem een paar minuten om heb, dan ligt hij al snel vast op de pols. Maar als ik hem vers om doe is hij eigenlijk nét een tikkeltje te los. Als je begrijpt wat ik bedoel.

De extensie loopt erg soepel; mooier dan die van Strapcode. Afwerking in alles ziet er ook netjes uit. Niet zo’n mooie als bijvoorbeeld op de Omega Seamaster, maar ook niet zo ‘no-nonsense’ als op een Sinn U1.

3 likes

Dat heb ik ook maar hoort een beetje bij de charme van de vintage look. Het stoort me echt niet. Hij is gewoon te mooi en cool om over dit soort zaken te klagen.:rofl: