Doxa sub 200; doen of niet?

5 likes

Heeft @C-A-B er niet een? Meld u, alstublieft! :slight_smile:

1 like

Korte versie: Band is cheap. Lume is snel uitgedoofd en van het uurwerk is alleen de rotor gedecoreerd.

Schilt weer minstens 15min gewauwel van een of andere dude. :sunglasses:

18 likes

Vind z’n reviews best vermakelijk maar jouw samenvatting klopt helemaal :joy:

Kleurenkeuzes wijzerplaat wel gaaf.

5 likes

Als het om behoudener kleurstellingen gaat heb ik idd al wel mooie horloges in mijn collectie dus voor mij is het uitspringen van kleur wel belangrijk … ben alleen wel benieuwd of de kwaliteit goed is tov van de prijs :blush:

1 like

Ik zou de nieuwe Halios kopen @ ForaSec

2 likes

“Lume is snel uitgedoofd” … als je dat als kwaliteitsstandaard aanhoud moet ik mijn DJ41 ook maar snel verkopen :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Hoorde ik vandaag ook een collega over met louter goede verhalen… zal eens kijken!

1 like

doorsparen voor een Sub 300 of 300T lijkt mij. en anders voor Rond de 1500. Een oris 65 diver of Squale sub 39mm. In deze prijsklasse is de heeft de Sub 200 me niet kunnen overtuigen door de slechte lume. Dat moet gewoon in orde zijn.

2 likes

Ken jij die horloges qua bouwkwaliteit ook? En prima? (Los van de kleur)

Als je t over de lume hebt … ik heb een OP39 gehad en nu een DJ41 … misschien dat het bij de Rolex sportmodellen ander is, maar mijn Oris aquis en Breitling cold geven behoorlijk meer licht :blush:

Edit; de sub300 is een model wat mij gewoon niet aanstaat … vind het te “lomp”

Doxa’s? Ja, die zijn prima joh.

Deze vind ik mooier:

Ik vind de band en sluiting ook goedkoop. Dat zijn echt van die uitdecatalogusvandefabrikantgeplukte dingen met alleen een eigen logo erop. Daar zit niks van Doxa zelf aan of in.

Op rubber, helemaal top!

8 likes

Een doxa sub 200 koop je volgens mij gewoon omdat je een horloge in een kek kleurtje wilt en dat er cool uitziet.
De Doxa300/1500 is een icoon. Maar je moet de C shape en die rare wijzers (out of the box) wel mooi vinden.

3 likes

Thanx voor jullie input! Aankomende week maar 1 van bestellen in een kek kleurtje! :smiley:

1 like

Weet wel, dat de meeste antwoorden hier een mening zijn nav het lezen en bekijken van …
Dus of dat echt helpt :sweat_smile:
Volgens mij zijn er maar 2 a 3 leden die er een hebben.

1 like

Goeie video.

Om Macklemore te citeren “That’s getting fucked by a business”. Zoveel doekoe voor die doxa banden en dan die belachelijke rotorgravure… Njet.

Eerlijk gezegd heb je dan met een beetje zoeken meer aan een Seiko SPB14x horloge qua fit en finish, of je koopt voor 160 Euro minder een Baltic Aquascape, of voor 675,- ballen met kortingscode een Yema Pearldiver. Misschien zelfs 650,- met Jan15, die het nog doet.

Dat segment van de markt is zo drukkig, @Rubiod, daar kun je heel veel vintage inspired duikertjes vinden.

2 likes

Ik heb even gekeken naar de Baltic Aquascape die je suggereert… maar dat zijn allemaal de veilige kleuren die ik al heb … mijn budget is om en nabij de 1000,- voor een fel kleurtje voor erbij … als je daarvoor andere tips sta ik daar uiteraard voor open, maar op het moment heeft dit topic mij wel extra gesterkt om zo’n doxa aan te schaffen

2 likes

Erg tevreden met mij Sub 200. Bewust voor dit model gegaan omdat ik ‘t echt een beater vind (voor alledaags gebruik dus).

Ik heb de niet typische Doxa kleur genomen, de Searambler. Als ik opnieuw zou mogen kiezen had in het weer gedaan!

Mocht je verder nog meer willen weten, stuur me een berichtje :slight_smile:

10 likes

Traska! De Freediver II met stalen bezel. Kost minder, heeft nog een geharde kast ook.

3 likes

Is ook een stuk minder mooi.

Doxa sub 200 heeft veel meer x factor.

4 likes