Ebay vraagje

De aanbiedingen uit China nemen toe. Vooral Rolexen. Er staat telkens uitdrukkelijk bij dat de horloges echt en authentiek zijn, soms 2e hands wat de advertentie ook een zekere geloofwaardigheid meegeeft. Als er “echte” nepperds worden aangeboden staat er vrijwel altijd bij “net zoals de echte” of iets dergelijks… Ben ik nu naief of zijn het toch gewoon nepperds uit China via het o zo betrouwbare Ebay?

Tja. En bij dit soort mensen vraag je je ook af of hun feedback te vertrouwen is. Zijn het domme vooroordelen of is het helaas gewoon zo? Moeilijk…

Ik denk in ieder geval dat de tijd al een jaar of wat voorbij is dat je vol vertrouwen een duurder (1000+) horloge via eBay kon kopen zonder het risiko dat ze je neppen. Dat moet je nu alleen nog maar doen bij de betrouwbare tophandelaren die al jaren op eBay zitten. En anders toch maar weer naar de vertrouwde juwelier? Dan weet je zeker dat je iets goeds koopt en je service krijgt mocht dat nodig zijn. Dan is het prijsverschil bij een duurder horloge nog wel de moeite waard.

Vaak zijn bij deze verkopers de Feedback niet letterlijk te lezen.
Je ziet alleen dat ze goede feedback hebben.

Ik heb ook al eens met een paar van die verkopers gemailt en ze beloven me dat ze authentic zijn, en op de vraag waarom ze zo goedkoop zijn kunnen ze niet goed antwoorden of ze zijn gesmokkelt ofzo

Je kan inderdaad beter gewoon een watch bij een tophandelaar kopen of natuurlijk bij de juwelier in de buurt:)
Want echt betrouwbaar is het niet…