Ebay

Een paar maanden geleden ben ik via ebay opgelicht door een verkoper die adverteerde met een totaal ander produkt dan uiteindelijk in het pakket bleek te zitten. Na ruim vier maanden van heen en weer mailen is mijn geschil/fraudeclaim afgewezen door ebay, waar men niet de moeite genomen heeft om e.e.a. goed te onderzoeken. Na eindeloos veel mails vol spelfouten en excuses wegens drukte dus geen resultaat. Terwijl in heel Nederland geldt “niet goed, geld terug” kom je bij ebay in een eindeloze bureaucratische spiraal terecht. Het argument van ebay: u heeft niet gereageerd op een tegenvoorstel van de verkoper. Mijn eigen ervaring; de verkoper reageerde agressief en beledigend en was op geen enkele manier tot onderhandelen te bewegen. Wat mij betreft geen zaken meer via ebay.
Hoezo niet reageren op een een tegenvoorstel? Raar maar waar…

Beste Jan,

Als je de verkoper bij naam noemt, zijn andere Ebayers gewaarschuwd.

In de hoop dat het hier om een incident gaat lijkt me dat een stap te ver,
mijn voornaamste bezwaar is de houding van ebay hierin, je zal maar voor
een fors bedrag opgelicht worden…

Beste Jan,

Je wilt de verkoper niet met naam noemen, omdat je dat te ver gaat. Maar waarom post je hier dan je mededeling dat je opgelicht bent? Wat is daar het doel van?
Wat mij betreft, is jouw waarschuwing er een uit de categorie: “ik waarschuw jullie, maar ik zeg niet voor wie en wat ik jullie waarschuw”.

Paul G. Schreef:

Beste Jan,

Je wilt de verkoper niet met naam noemen, omdat je
dat te ver gaat. Maar waarom post je hier dan je
mededeling dat je opgelicht bent? Wat is daar het
doel van?
Wat mij betreft, is jouw waarschuwing er een uit
de categorie: “ik waarschuw jullie, maar ik zeg
niet voor wie en wat ik jullie waarschuw”.

Roerend mee eens Paul .
De houding van E Bay is in deze niet zo belangrijk , E bay is slechts het middel om een koop tot stand te brengen.
Je bent tenslotte opgelicht door een verkoper.
We noemen hier in dit topic toch iedereen bij naam goed of slecht.

Mijn beste,

Het getuigd van ‘GROOT RESPECT’ dat je ter bescherming van je mede horloge-forum leden, de (handels) naam van deze ‘oplichter’ aan ons allen bekend maakt. Immers “een gewaarschuwd mens telt voor twee” zodat we onze horlogehobby met veel plezier met elkaar mogen delen.

Orologio Signaturis Temporis

Heb je toevallig met paypal betaald?
Probeer via daar wat te claimen, Ebay doet niks Paypal blokkeerd in iedergeval direct jou betaling op zijn rekening.

Voor mijn gevoel moet je ook niet bij ebay zijn. Ebay heeft je niet opgelicht die biedt alleen het platform waarop koper/verkoper elkaar kunnen bereiken.
Ik zou het wel waarderen als je de verkoper bij naam zou noemen, een waarschuwing voor ons allen.

Heb je geen PayPal gebruikt dan ? Daar zou ik wel graag een referentie/gebruikerservaring van willen lezen. Ik gebruik al een tijdje Paypal naar tevredenheid maar ben ook “nog” niet in een vervelende situatie terecht gekomen. Ik zou wel graag willen lezen hoe Paypal hier mee om zou gaan.

Mijn probleem is en blijft dat ebay ondanks al hun beloftes over kopersbescherming, fraudeclaims en geschillenpanelen deze zaak niet serieus blijkt te nemen. Ik heb ondertussen via de politie aangifte gedaan, waar men binnen twee minuten doorhad wat ebay in een half jaar niet lijkt te begrijpen: ik ben opgelicht.
Ik wacht even op een reactie van de politie, die contact gaat opnemen met de verkoper.

De politie doet alleen iets als het een Nederlandse verkoper betreft. Ik heb diverse nare ervaringen met buitenlandse verkopers, en dan trekken de flits-handhavers hun schouders op.

Ik heb mijn geld via Paypal teruggekregen, je kunt daar claimen tot 6 weken na aankoop.

Noem mij 1 goede reden om de het Ebay-userid niet te vermelden…???

Beste Henk,

Als de politie nou straks contact heeft opgenomen met de bewuste verkoper, ga je dan zijn naam hier wél noemen? Vast niet.
Wat is voor jou nu de drempel om zijn naam niet te nomen? Of ben je gewoon benieuwd of er meer mensen zijn die ondertussen door deze verkoper geflest worden? Dat zou ik zeer triest vinden.

vind het ook een beetje vreemd,gewoon noemen of er over zwijgen we weten allemaal wel dat er boeven in de wereld bestaan,heb graag nuttige informatie anders kan ik de story ook wel lezen
gr pajero(is niet mijn echte naam hoor)

Zolang de aangifte niet afgewikkeld is lijkt het me niet netjes meer gegevens te plaatsen, onschuldig tot je schuld bewezen is enzovoort.

Mijn voornaamste probleem is en blijft de rol van ebay, die ik tot nu toe vertrouwde maar na deze situatie absoluut niet meer. In een zaak die overduidelijk is eerst via allerlei procedures (geschillenpaneel, fraudecalim, kopersbescherming) maandenlang de zaak ophouden en vervolgens na allerlei vage adviezen uiteindelijk beslissen dat je geen rechten hebt klopt dat voor geen meter.

Op advies van ebay zelf heb ik de gekochte spullen bewaard en niet teruggestuurd, en nu zeggen ze dat ik geen recht heb op kopersbescherming omdat ik het pakket niet heb teruggestuurd.
Op advies van ebay heb ik direct na de koop contact opgenomen met de verkoper en een tegenvoorstel gedaan waar hij niet mee accoord was, het tweede argument van ebay om mijn klacht af te wijzen is dat ik niet ben ingegaan op een bijzonder onvoordelig tegenvoorstel van de verkoper.

Je wordt maandenlang aan het lijntje gehouden, krijgt e-mails van allerlei personen die overduidelijk Nederlands niet als moedertaal hebben (vol spel- en stijfouten) en als puntje bij paaltje komt begint het erop te lijken dat ze het hele probleem niet gevolgd hebben. De verkoper is een @#$$$@, dat is overduidelijk maar van ebay had ik iets meer inzet verwacht.

Onschuld tot je schuld is bewezen, dat lijkt me een gezond uitgangspunt. Maar tegelijkertijd betitel je de bewuste verkoper hier wel als een @#$$$@. Dat moet je me toch maar eens uitleggen, mijn beste.
Wat bedoel je met “zolang de aangifte niet is afgewikkeld”? Ik neem aan dat je aangifte hebt gedaan. Zo ja, dan is je aangifte afgewikkeld.
Ik begrijp dus nog altijd niet waarom je de naam van de verkoper niet noemt. Je post is zinloos op deze manier.