Echt of namaak

Kan iemand mij vertellen of het verstandig is een nieuw merkhorloge (Breitling of rolex) te kopen via een niet geauthoriseerde dealer. Vaak geven dit soort zaken online dikke kortingen t.o.v. de winkelprijzen van officiele dealers. Zeker in de VS kun je nu nog steeds relatief goedkoop shoppen dankzij de euro.

Wat zit hier achter. Zijn dit namaak horloges of 2e hands horloges. Of geimporteerd via grijze circuit, waardoor er geen of minder aanspraak gemaakt kan worden op garantie. Als men in staat is horloges perfect te vervalsen is een garantie bewijs of een certificaat mijns inziens ook niet moeilijk na te maken.

Ik weet dat je niet voor een dubbeltje op de voorste rang moet willen zitten. Aan de andere kant heb ik ook geen zin om te veel te betalen aan een zg officiele dealer.

bedankt,
Mike

Dat ligt eraan, winkels als www.sayin-watches.com en www.steinermaastricht.nl zijn betrouwbare winkels, en zo zijn er nog erg veel op te noemen.

Zonder voorbeelden kunnen wij weinig.

3 sites gezien: Steinermaastricht.nl, uhrenfreund.com en alanfurman.com

Je zegt dat Steiner zonder meer veilig is. Kan ik voor garantie en onderhoud (ook na garantietermijn) alleen bij Steiner terecht, of ook bij officiele dealers?

Het zelfde geldt voor Uhrenfreund. Hier heb ik een mooie GMT master II gezien scherp geprijsd. Naast een niet officiele verkoper, is het ook nog eens een buitenlands bedrijf. Dus nog een iets hogere drempel, wel weer een lagere prijs

De derde optie, alanfurman.com, is ook aantrekkelijk geprijsd voor sommige modellen. De drempel om een dergelijke grote investering (voor mij) te doen in de VS is te hoog. Dus ik houd het vooralsnog op de eerste 2 aanbieders.

groeten,
Mike

Steiner is gewoon te duur. Uhrenfreund is 100% betrouwbaar, Tjibbe (zo heet de eigenaar van Uhrenfreund) is een Nederlander, hij komt nog veel in NL. Ik heb er zelf mijn GMT II gekocht. Alles erbij, garantie (nieuw) doos etc.
VS aanbieders zijn voordeliger maar invoerrechten en wisselkoers zijn een gok.

Geweldig fijne klok is het trouwens, .
Succes

Heb even gemaild met deze zaak en denk dat het wel goed zit. Alleen verkopen ze geen Breitling…en ik ben er nog steeds niet uit wat ik wil. Ik twijfel nog sterk tussen Breitling chronomat evolution en Rolex GMT Master II. Allebei vind ik ze erg mooi, maar Breitling heeft nog de voorkeur.

Heeft iemand een goed en betrouwbaar adres voor Breitling. En heeft iemand een mening omtrent de waardevastheid van beide horloges/merken. Alle info is welkom.

groeten,
Mike

p.s. interessant forum/leuk om over mooie dingen te praten

Breitling Chronomat Evolution vind ik vééééél mooier en de grotere afmetingen spreken mij ook aan. De Rolex GMT Master II is waarde vaster, maar of dat een criterium moet zijn om een horloge aan te schaffen… Natuurlijk hangt ‘waarde vast’ af van wat op een bepaald in de toekomst gewild/populair is.

Misschien dat ik iets voor je kan betekenen als je een nieuwe Breitling wilt kopen, ik heb een mailtje naar je gestuurd.

Het lukt niet om je te mailen Mike. Mail even naar jurgen_kamerman@hotmail.com

Hallo Mike,

Ik koop mijn breitlings via juwelier Sanders in kleve (duitsland).
Hij is een officiele breiling juwelier maar je krijgt met een beetje handelen 25 tot 30 % korting.
Rolex kun je heel goed via www.r-l-x.de kopen, dit is een rolex forum uit Duitsland met een sales corner.
Als je er daar eentje koopt weet je zeker dat het een echte is.

Waardevast is in zoverre een criterium, dat ik het voor mezelf onder het mom van waardevaste belegging tegen beter weten in rechtvaardig dat ik zoveel geld uitgeef aan een horloge :wink:

Maar ik ben het met je eens: ik vind de chronomat evolution ook mooier.

groeten,
Mike

Steiner te duur? Ze vragen 2890 euro voor een nieuwe Submariner. Da’s toch heel goedkoop, of zie ik iets over het hoofd??

ex btw.

Echt waar? Dat kan ik nergens terugvinden op de site… Hmm, ik zal het dan echt wel over het hoofd zien, toch nog eens verder zoeken…

Highstreet Schreef:

Echt waar? Dat kan ik nergens terugvinden op de
site… Hmm, ik zal het dan echt wel over het
hoofd zien, toch nog eens verder zoeken…

Nee dat schrijven ze ook nergens erbij maar als je horloge bv uit hong kong komt krijg je er geen invoerbewijs bij, moet je maar eens naar vragen.

Ik heb het net nagevraagd, en het bedrag is wel incl. BTW.

2890 Euro voor een submariner is niet duur, toch? Tot mijn grote schrik zit ik het serieus te overwegen!!!