Echt..Of nep.. Omega Speedmaster James Bond special edition

Ik ben aan het onderhandelen over een horloge. Namelijk een omega, en ik weet niet of hij echt is of niet.

Hier zijn de foto’s van het horloge dat ik misschien ga kopen:

En hier is een foto van een exemplaar waarvan ik zeker weet dat hij echt is:

Hmm… Zien jullie verschillen of eigenschappen die niet kloppen?
Alvast bedankt :slight_smile:

Groeten, Karel

Nog wat foto’s van “echte” seamasters:

Nou ben ik totaal geen Omega kenner maar als ik het zo zie zou ik eerst zeggen dat 'ie nep is. De wijzers kloppen naar mijn inziens niet.

-de nepperd heeft bij de secondenwijzer aan het einde een rode streep
-de nepperd heeft ook heel andere uren en minutenwijzers
-de echte heeft naaste de datum op 3 nog een klein streepje van de kwartieren en dat heeft de nepperd niet

Didt is wat ik zo zie aan verschillen, maar nogmaals, ik ben totaal geen kenner. Ik wijs je alleen op de verschillen, misschien dat iemand anders hier meer info over heeft.

De achtergrond ziet er ook nog eens heel anders uit:S

…maar ik ben ook geen kenner hoor…:smiley:

Zoals je bij mijn 2e post kunt zien, heeft de echte wel een rode streep.
Ik weet het niet meer, het is mij wat te verwarrend.

Gr. Karel

In ieder geval goed de verkoper checken en nar de papieren vragen. Ook kun je kopen op voorbehoud van echtheid dus laten checken bij een juwelier, evt. samen met de verkoper. Succes.

Dit is een verschrikkelijke nepperd. Staat op martk****.nl dacht ik.
Wat een gedrocht is dit. Ian Fleming zou zich omdraaien in zijn graf.

Overigens, het origineel van Omega vind ik ook niet zo geslaagd. De 007 logo’s druipen er behoorlijk van af. Wat wel heel mooi is bij het origineel zijn de opgelegde indices en Omega logo. Het betrof een “limited” editie van 10.007 stuks. Om dat nu Limited te noemen… Er zijn fabrikanten die die aantallen gedurende hun hele aktieve produktieperiode niet halen. Ik prefereer de originele blauwe versie boven deze “limited”. Bovendien zijn de reguliere versies heel gunstig te verkrijgen op de tweedehands markt.

just my 2 cents.

gr,
Hans Mennink

Dankjewel! Inderdaad op marktplaats.
Het is wel weer duidelijk dat ik nog niet zo veel van horloges af weet als de meesten hier.

Gr. Karel

Zullen we het maar een seamaster noemen?? Volgens mij is hij zeker niet echt!!! Wat is de prijs?

mvg joris

Wel erg glimmend…

Met een vraagprijs van 139 euries wellicht toch nep :smiley:

Jajaja, foutje :stuck_out_tongue: ik was zo druk bezig

Zie oa ook de parel op de bezel :slight_smile:

Ik heb laatst voor de gein zon een neppe versie gekocht van dit model voor 50 eurie. ik moet zeggen dat hij er heel erg veel op lijkt de enige punten die bij mij verschillen zijn dat er op de wijzerplaat staat seamaster professional chronometer 300m/1000ft 007 en op de echte staat volgens mij die diepte aanduiding er niet op.