Ed Kestens Rotterdam

Ik was vorig jaar wezen kijken voor een nieuwe Breitling, en was toevallig in Rotterdam en aangezien ze dealer waren loopte ik even binnen.
De verkoopster was een oudere vrouw die me netjes vroeg of ze me kon helpen, maar je zag aan haar toen ik vroeg om een Breitling Chronomat dat ze dacht dat ik niet serieus genoeg was (voor mijn 29 jaar zie ik er niet een stuk jonger uit en ze dacht dat ik het niet kon veroorloven).
Toen ik haar vertelde dat ik wel een serieuze koper was liet ze me een vitrine zien waar de horloges in stonden en daar moest ik het mee doen.
Op dat moment had ik echt zoiets van oke je wil een horloge wel verkopen maar het gaat niet van harte, maar wat toen volgde was echt de druppel.
Als eerste vroeg ik welke korting ik kon krijgen als ik een Chronomat gelijk contant aanschaf, vertelde me dat het niet meer toegestaan is om kortingen te mogen geven, op risico van intrekking dealerschap.
Ik had nog steeds niet laten zien dat ik zelf een Crosswind draagde, toen stroopte ik mijn mouw om en vroeg of deze horloge misschien wilde inruilen, waarop ze me opeens aankeek en me opeens vroeg of ik wel eerlijk aan mijn horloge ben gekomen, en dat er zeker ook geen certificaat bij zit, ik antwoorde dat hij gewoon eerlijk bij Alpin is gekocht en dat hij helemaal compleet en eerlijk is.
Ze geloofde me totaal niet en had zelfs het lef te beweren dat het een gestolen horloge moest zijn omdat ik zoiets niet kan betalen volgens haar.
Op dat moment kon ik gelukkig mijn kalmte bewaren en liep de zaak uit, ze had een goede klant aan me kunnen hebben maar helaas heel erg amateuristisch en klantonvriendelijk, omdat ze me beoordeelde op iemands uiterlijk.
Heel erg jammer voor een juwelier waar ik gedacht had netjes te worden geholpen.

Beste Rob,

Ook ik heb overwogen om daar een Breitling te kopen, wegens tijdgebrek niet van gekomen. Ik zal het onthouden. Ik ben nog maar 24 dus dat kan niet echt leuk worden daar dan.
Weet je wat je kunt doen? ga naar Schaap& Citroen, die zaak is echt perfect, wordt je wel serieus genomen, of naar Brunot, ook goed.

mzzls,

Ed

Hier moet ik even op inhaken, ik heb juist hele goede ervaringen bij deze juwelier. Heb er in 2000 een Breitling gekocht (ik was toen 30, maar zag er blijkbaar toen al oud uit :D), en door de jaren heen ook nog wat minder interessante horloge’s en sierraden, maar ben er altijd naar volle tevredenheid geholpen. En dat ik op mijn Breitling een leuke korting kreeg was een meevaller, maar zeker niet de reden om het horloge daar aan te schaffen.

Misschien is het een idee om je ongenoegen eens in een brief tav de bedrijfleider te uiten, ik denk namelijk dat het hier een uitzondering betreft.

Ruud

Ja ik stond er echt van te kijken, dit was overigens in het Alexandrium voorgevallen, en niet bij de Lijnbaan, daar ben ik nooit geweest, bij Schaap&Citroen ben ik met een vriend van me binnengewandeld, hij twijfelde tussen een Rolex en een Breitling, toen zijn we naar Rotterdam en Den Haag geweest, supergoede service en ze nemen de tijd voor je, Brunot is ook een wereldzaak, hebben regelmatig leuke occasions of aanbiedingen, zelf ga ik misschien ook een nieuwe Breitling kopen (ik loop nog steeds met dezelfde Crosswind, ik vond de Evolution niet zo mooi) of een Omega Speedmaster/Seamaster, dus als iemand een goede Crosswind zoekt…

Het zou goed kunnen dat ze haar dag misschien niet had, zelf ben ik weggegaan en naar een andere juwelier gegaan, een Breitling verkopen aan iemand die 21 lijkt (terwijl hij 29 is) is toch niet echt dagelijks voorkomend, maar die opmerkingen waren gewoon onfatsoenlijk, maar ik draai me om en ik ga er niet meer over in discussie met haar omdat ik daar helemaal geen behoefte aan had.
Maar het is op zich een nette zaak met leuke horloges en ik was echt serieus als klant aan het kijken en dan zo worden behandeld was echt niet wat ik verwachtte, stond zelfs verbijsterd over wat ze toen zei.
Het is ook niet mijn bedoeling om die zaak zwart te maken, totaal niet, maar het was een slechte ervaring, niets meer en niets minder, en het zal zeker een uitzondering zijn, zelf ben ik ook niet elke dag even vrolijk.

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum dus bij deze gedag tegen allen!, om maar met de deur in huis te vallen wilde ik toch nog even reageren op een post door Rob 76 van 08 Januari 2006 ( beter laat dan nooit ).

Het betreft de juwelier Ed Kestens.

Ik mag mijzelf wel een horloge freak ( verzamelaar ) noemen vind ik met name ben ik gecharmeerd door Breitling. Ik ging dus voor mijn eerste Breitling kijken toen was ik 18 jaar ( 4 jaar geleden) dat deed ik samen met mijn vader, ik had wat geld opzij gelegd dus gingen we op pad richting Rotterdam.

Daar kwam ik aan als eerst bij Brunott Juweliers Oudebinnenweg 45 daar hadden ze een mooie etalage vol met Breitlings en ook erg intressante occasions!!. Om niet te hard van stapel te lopen zijn we toch nog even langs Schaap/Citroen gegaan en langs Ed Kestens. Schaap/Citroen deden ze de deur niet eens open voor mij ( stonden je alleen maar “dom” aan te kijken) en bij Ed Kestens kregen we een dusdanige onaangename blik toe geworpen dat ik niet eens naar binnen wilde! Ben toen gelijk terug naar Brunott juweliers gegaan en daar werden wij door Ruud ( Breitling Specialist ) hartelijk ontvangen en gevraagd of wij wilden gaan zitten en koffie of thee aangeboden gekregen ( nog voordat hij wist waar ik voor kwam!! ). Toen heb ik daar een prachtige Breitling occasion gekocht voor goed geld! en kreeg ik toch ook nog garantie erop. De Service was geweldig! In die 4 jaar tijd die er tussen heeft gezeten heb ik mijn moeder daar 2 nieuwe Breitlings mijn Vader 1 Breitling en mijn Broer er 1 nieuwe Breitling een Maurice Lacroix “Masterpiece” een gewone Maurice Lacroix een Omega LIMITED EDITION “James Bond” 2007 model en ikzelf mijn oude Breitling verkocht en een nieuwe Breitling Navitimer World en nu de Navitimer Rood Goud LIMITED EDITION 500 gekocht. ik heb Ruud en Jakko de 2 Horloge/Breitling Specialisten erg goed leren kennen in de tussen tijd en het is een prachtige relatie om te hebben kan ik vertellen.

EEN ZAAK OM AAN TE RADEN!! voor ieder merk dat ze hebben!

En Ed Kestens kan ik mede delen dat ik uit GOEDE bronnen weet dat je bij de HEER Kestens Breitlings kan kopen die …ja…laten we zeggen…Sinister zijn… ik zal niet in details treden maar mijn advies, je kan je geld overal kwijt doe het dan ergens waar je het ze gunt!

Gr,

Klok

Er lopen (in het Alexandrium dan) ook zulke bimbo’s rond!
Ik liep er pas langs en stond echt even raar te kijken!
Heb geen ervaring met de zaak en zijn medewerksters, maar ik had echt het idee van rood lampje erboven…:wink:

@Klokkies: ik weet ook uit eigen ervaring dat Brunott een topzaak is, zelf heb ik er nog niets gekocht, maar weet wel dat je daar als echte klant wordt behandeld.

Bij Ed Kestens wordt je eerst bekeken of je het wel kunt betalen, en dan doen ze nog neerbuigend als je in je vale spijkerbroek en metallica-shirt binnenkomt…

Op Alexandrium wordt trouwens het een en ander tegengesproken, bij de ene verkoper kun je een leuke korting verwachten indien je contant betaald, en bij de andere verkoopster is er van korting absoluut geen sprake, omdat het niet mag van Breitling, en hun dealerschap dan wordt ingetrokken.

Op het Schouwburgplein wilde een vriend van me de nieuwe Chronomat Evolution ooit kopen, maar toen hij over de prijs begon, wilde de eigenaar alleen kwijt dat de korting pas NA verkoop werd berekend en geen mededelingen daarover wilde doen.

@ Rob76 Nou Rob ( en eigenlijk iedereen die een Breitling wilt kopen ) ik kan je echt advieseren om DAAR naartoe te gaan voor je horloges, zoals ik al zei mijn familie heeft daar al wat Breitlings gekocht en worden daar echt vorstelijk behandelt. De eigenaresse ( inmiddels goed leren kennen) kwam laast lekker aan tafel zitten dr nieuwste ( Breitling) aankoop laten zien en even vertellen hoe trots ze daarop was SUPER TOCH !!??
Nee nooit meer een andere juwelier voor moi, en ik kan je vertellen dat aan de prijs… is echt WEL wat te doen!!
Sterker nog als ik geen korting krijg dan gaat het over… tenzij het een echt gelimiteerd stuk is zoals ik nu aangeschaft heb, ja dan kunnen ze echt maar weinig korting geven maar zelf dan geven ze toch iets!

Kom naar Brunott juweliers te Rotterdam om te zien hoe het wel hoort!!!

Zo is dat Ruud!

Is Jakko al lekker op vakantie?

Dom om zo aan je klanten te willenn komen RUUD H

Ik denk niet dat het Ruud H zijn intentie is, via een “forum” aan zijn klanten te komen. Sterker!, ik denk niet dat een Juwelier die sinds de vroege 1900 bestaat en alom Rotterdam naamsbekendheid heeft bij zowel ‘oude’ als ‘nieuwe’ generatie! via internet klanten probeert te tronen. Mede gezien Brunott niet eens een WEBSITE heeft!!..hebben ze blijkbaar niet nodig voor de verkoop!!.

Daarintegen verkiest U wel die manier om aan Uw klanten te komen, mede gezien Uw gebruikersnaam gelijkstaat aan het website adres van Uw INTERNET BEDRIJF/INTERNET HANDEL.

mvg.

:d

Als u wilt weten waarom, lees dan de toelichting.