Een dilemma: mijn 16600 echt als werkhorloge gebruiken

Tot voor kort wilde ik nog mijn Rolex 16600 uit 2007 verkopen. Lag meer in mijn horlogekist dan dat ie gedragen werd. Ik vind het ergens ook een hoop geld.
Doordat ik in gevelrenovatie werk kan ik eigenlijk de 16600 niet dragen en dat is eigenlijk zonde. Nu zit ik er dus aan te denken om hem gewoon te gaan dragen tijdens het werken.
Waarom ook niet, daar zijn ze toch voor gemaakt? Ik ben dagelijks bezig met voegen, hakken, reinigen soms met zuren, metselen ,stenen sjouwen, steigers bouwen, slopen en wat nog meer. Dus behalve dan met zuur werken en hakken moet ie gewoon om de pols. Ben ergens ook wel benieuwd hoe hij het gaat volhouden. Heb vroeger weleens met een schilder gewerkt die gewoon een 1665 droeg. Onder de verfspetters, krassen, kon nog net de tijd zien, hij had al diverse malen het plexiglas laten vervangen. Ondanks de gebruikssporen een supergave klok…juist door die sporen.
Moet er wel bij vertellen dat ik 2 x een Gshock mudmaster heb gehad die uiteindelijk het lootje hebben gelegd.
Omdat ie uit 2007 is wilde ik hem in eerste instantie ook voor later kopen en dan aan mijn zoon geven (zijn geboortejaar). Ook een reden om hem te houden. Eigenlijk leuker om doorleefd horloge te krijgen dan een bijna hagelnieuwe met geen ziel.

Wat vinden jullie hiervan, kennen jullie ook mensen die de toolwatches van Rolex ook echt gebruikt hebben op deze manier. Misschien ook foto’s…ben heel benieuwd!!

11 likes

Waarom niet, je kan m zo schoon wassen :wink:

Hier sta ik vrij sceptisch tegenover. Begrijp met niet verkeerd iedereen mag met het zijne doen wat hij wil. Maar door het horloge te molesteren geef je het wat mij betreft geen ziel mee. Een krasje hier en daar is natuurlijk geen ramp, maar als de tijd haast niet meer leesbaar is wordt dat mij wat te gortig. Zeker als u aangeeft dat de G-Shock het ook niet heeft overleeft. Tevens zou ik ook niet blij zijn wanneer ik een uitgeleefd horloge van mij vader zou krijgen of erven. Ik zou het mooier vinden als ik weet dat hij er zuinig op was, zodat ik er ook mee kon doen.

Maar nogmaals dit is mijn standpunt, u moet vooral doen wat u zelf wil.

6 likes

Gewoon beetje zuinig op zijn. Kapot maken is zonde.

Maar goed, tis jouw spul en je weet nu nog niet of je zoon horloges zo gaat waarderen als jij. Maybe verpatst hij m gewoon.

Doen wat jij wilt dus.

:man_shrugging:

1 like

Kapot maken is wat anders. Gewoon dragen, heb altijd handschoenen aan.

Dit zou, nog los van je branche, voor mij al een reden zijn om de Rolex niet te dragen tijdens je werk. Ieder zijn eigen, maar dit lijkt een gevalletje ‘de Goden verzoeken’…

3 likes

Waarom zou je een duur horloge willen dragen tijdens dit soort werkzaamheden?

Je kan toch gewoon je telefoon gebruiken voor de tijd.

Dan zou ik em eerder verkopen dan em op deze manier verneuken.

11 likes

Zit inmiddeld saffierglas in de 16600

:point_up_2:

Kun je daar wel doorheen kijken als er verf opzit. Safierglas of niet, als je er een baksteen overheen haalt blijft er weinig van de leesbaarheid over.

Snap je helemaal hoor maar vindt het juist ook gaaf om hem altijd te dragen

Draag hem een weekje, als hij goed onder de krassen en butsen zit neem ik hem wel van je over :joy:

Maar zonden dollen ik zou het zonden vinden. Bij dit soort werkzaamheden is een horloge gewoon gedoemd om kapot te gaan.

Gewoon doen maar:
1-er komen meerdere en wrs diepere krassen op
2- glas komen ook krassen op ( kost 230/300 eu bij service
3-horloge gaat niet stuk

Mijn deep sea nu bij service maar laat de krassen zitten echter wel glas vervangen

Als een 2 G-shocks het niet overleeft waarom een Rolex dan wel?

5 likes

Hij gaat kapot.

1 like

Jij wilt hem gewoon clean overnemen​:joy::joy::joy:

2 likes

Stuur eens een foto!

Klopt maar moet wel een reden hebben om moeilijk te doen. Blijft HF he :joy:

1 like

Heb hem bij service liggen dus nu geen close up van de schades. Beide zijkanten krassen en kras in glas dat ik wel laat vervangen. Ik ben geen metselaar trouwens

Oja ik laat hem nu niet ( gratis ) polijsten want dan irriteer ik me weer aan de eerste kras😀

Volg je eigen gevoel dat is het belangrijkste