Tot voor kort wilde ik nog mijn Rolex 16600 uit 2007 verkopen. Lag meer in mijn horlogekist dan dat ie gedragen werd. Ik vind het ergens ook een hoop geld.
Doordat ik in gevelrenovatie werk kan ik eigenlijk de 16600 niet dragen en dat is eigenlijk zonde. Nu zit ik er dus aan te denken om hem gewoon te gaan dragen tijdens het werken.
Waarom ook niet, daar zijn ze toch voor gemaakt? Ik ben dagelijks bezig met voegen, hakken, reinigen soms met zuren, metselen ,stenen sjouwen, steigers bouwen, slopen en wat nog meer. Dus behalve dan met zuur werken en hakken moet ie gewoon om de pols. Ben ergens ook wel benieuwd hoe hij het gaat volhouden. Heb vroeger weleens met een schilder gewerkt die gewoon een 1665 droeg. Onder de verfspetters, krassen, kon nog net de tijd zien, hij had al diverse malen het plexiglas laten vervangen. Ondanks de gebruikssporen een supergave klok…juist door die sporen.
Moet er wel bij vertellen dat ik 2 x een Gshock mudmaster heb gehad die uiteindelijk het lootje hebben gelegd.
Omdat ie uit 2007 is wilde ik hem in eerste instantie ook voor later kopen en dan aan mijn zoon geven (zijn geboortejaar). Ook een reden om hem te houden. Eigenlijk leuker om doorleefd horloge te krijgen dan een bijna hagelnieuwe met geen ziel.
Wat vinden jullie hiervan, kennen jullie ook mensen die de toolwatches van Rolex ook echt gebruikt hebben op deze manier. Misschien ook foto’s…ben heel benieuwd!!