Een dilemma: mijn 16600 echt als werkhorloge gebruiken

Pfff ik zou dat niet doen. Heb een Tudor die ik wel gewoon op mijn werk draag maar ben verpleegkundige :no_mouth: dus tijdens m’n werk heeft deze niet veel te verduren.
Bij het echte kluswerk draag ik een goedkoop klushorloge…

Natuurlijk kan je Rolex het makkelijk aan, en het is je eigen horloge.

Begrijp je heel goed. Zit in zelfde dilemma. Had een voornemen om mijn toolwatch echt te dragen. Maar toen dacht ik aan verre verleden. Mijn pa werkte elke dag met zijn DJ, behoorlijk afgeragd. Op een keer kreeg ik hem kado (in mijn gedachte was ik niet zo blij. Oude afgedragen horloge) toen ik het doosje open maakte was het helemaal als nieuw. Hij had toen er een full service op laten doen. Ik was heel blij mee en heb ik de volgende tien jaar aan een stuk gedragen.

2 likes

Groot gereedschap heb jij :joy:

1 like

We kunnen best ruilen dan :sunglasses:

Klopt ja. Optrekkend vocht in metselwerk omdat rond 1700 nog geen vochtbarrierr geplaatst werd…

1 like

14 likes

Dit laat ik even op me inwerken. Niet blij zijn met een zichtbaar door je vader gedragen Rolex…

Ik kom uit een heel andere tijd geloof ik.

5 likes

Als je g-shocks het werk niet overleven, gaat je Rolex dat ook (lees: zeker) niet doen. Waarom zou je die Rolex op deze manier stuk maken? Als je hem niet draagt kun je hem beter verkopen dan hem als beater gaan gebruiken als je het mij vraagt.

1 like

Ik visualiseer nu een paar HF’ers, die een lichte beroerte krijgen :rofl:
Ik zit in kamp :point_right: gebruiken
Mooi man!

3 likes

2 likes

Je zegt zelf dat je van je horloge wil genieten.
Als het goed is heb je daar op je werk geen tijd voor.
Dus casio G-Shock 5600 scoren 50 euro die zowieso meer kan hebben dan de mudmaster en om 5 je Rolex omzwiepen en100% genieten en je zoon een fatsoenlijk exemplaar nalaten.:yum:

1 like

Binnenwerk is te servicen
Glas is te vervangen
Kast is in nood te pucken
Band kan vervangen worden

Dus de feitelijke vraag is: is de hobby, met bijkomende kosten, het je waard? Hoe groot is de drang?

Iemand anders schreef op het forum ooit iets wat ik wel grappig vond: ‘ik heb een originele Vikingbijl van honderden jaren oud. Nog helemaal origineel! Wel 4 x neiuwe steel aangezet en 2 x een nieuw blad :sweat_smile:

Maar zolang je dat bij je Rolex niet zo erg vindt, vanuit het oogpunt van nalaten aan je zoon, kun je hem gewoon dragen dus. Wel een potje aanleggen voor servicekosten. Maarja, dat is logisch.

:no_mouth:

:upside_down_face:

2 likes

de quote om mijn 16600 weer spik en span te krijgen was 800 euro. en dit was bij een van de instagram polijst koningen.

1 like

Eens in de tien jaar doen
80 euro per jaar
Is toch ook geen reet…

Ik zou het niet doen… volledig zinloos.
Zonde.
Af en toe dragen en in mooie staat houden om aan je zoon te geven.

Huh? Waarom zou je daar geen tijd voor hebben? Een bouwvakker is de hele dag met zijn handen bezig. Hij kan dus miljoenen keren per dag genieten van zijn Rolex! :slight_smile:

2 likes

Een toolwatch gebruiken als toolwatch is zinloos? Badum-Tsss :slight_smile:

Zodat je je zoon een onpersoonlijk en steriel horloge zonder enige ziel kan nalaten?

1 like

Het is pas zonde als je hem niet gebruikt! De gemiddelde zuinige Nederlander zal hem in de kluis weg leggen in de hoop dat hij mooi blijft en het later bij de verkoop nog wat oplevert. Maar het plezier dat je ervan hebt om hem dagelijks te gebruiken is ook wat waard.

Vergelijk het met het hebben van een mooie auto. Er zijn mensen die slechts een paar duizend km per jaar in hun Ferrari rijden, in de hoop dat hij mooi blijft. Terwijl er ook mensen met ballen zijn die hem gebruiken als daily driver, of zelfs door Afrika rijden met dat ding. Die laatste auto’s hebben dan uiteindelijk wel een hogere km stand en meer geleden, maar is veel meer plezier mee beleefd! Net als je Rolex zijn ze meestal nog wel te herstellen en blijft het altijd nog wel wat waard.

Mijn DJ is lelijk beschadigd in Cuba tijdens de tornado in begon 2019. Ga ik denk ik nog wel laten herstellen, toch erger ik mij er niet aan. Anderzijds doe ik achter de computer mijn horloges vaak af omdat ik het wel heel irritant vind dat de gesp onnodig lelijk krast. Het horloge ligt dan wel op het bureau voor mijn neus, dus ik kan er nog steeds van genieten.

Het is een duikhorloge, geen bouwvakhorloge. Enige nuance in het gebruik van de term toolwatch is zo gek nog niet. Ik zie overigens niet zo goed in waarom je per se je rolex wil dragen tijdens extreme werkzaamheden waarbij je ook nog eens lange handschoenen draagt.

1 like